مسئول روابط عمومی جهادکشاورزی مهاباد گفت: زمان مبارزه با نسل اول کرم خوشه خوار انگور در باغات و تاکستان‌های این شهرستان آغاز شده است.

منصور لاوی مسئول روابط عمومی جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: به منظور کنترل و مبارزه با نسل اول کرم خوشه خوار انگور در تاکستان‌های این شهرستان، باغداران می‌توانند برای سمپاشی باغ‌های خود در مناطق روستا‌ی یوسفکند و حاشیه شهر: از تاریخ ۲۱/۲ /۱۴۰۰ بمدت ۳ روز، روستا‌ی اگریقاش، قم قلعه، گوگ تپه: از تاریخ ۲۲/۲ /۱۴۰۰ بمدت ۳ روز، مناطق حوزه دشت مهاباد: از تاریخ ۲۳/۲ /۱۴۰۰ بمدت ۵ روز و مناطق کوهستانی و سردسیر: از تاریخ ۲۷/۲ /۱۴۰۰ بمدت یک هفته اقدام کنند.

لاوی افزود: باغداران می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های گیاه پزشکی برای اخذ نسخه فنی و سایر توصیه‌ها سموم توصیه شده را از فروشگاه‌های مجاز دریافت کنند.

این مقام مسئول نکات ضروری جهت سم پاشی را اعلام کرد:
_زمان مبارزه  با نسل اول کرم خوشه خوار انگور، در باغات حاشیه و نزدیک روستا‌های شهرویران همزمان با تاریخ اعلامی حاشیه سم پاشی شود.
_ کیفیت و میزان شوری آب مورد استفاده در سم پاشی (PH آب) در میزان تاثیر آفت کش موثر بوده و در صورت نیاز از مواد مخصوص تنظیم کیفیت و شوری آب استفاده شود.
_قطر ذرات سم در میزان تاثیر آفتکش مهم بوده لذا فشار سم پاشی به نحوی تنظیم گردد که سمپاشی به صورت قطرات ریز انجام گیرد. برای دستیابی به اثرات مطلوب آفتکش‌ها در زمان سم پاشی حتما به نوع نازل سم پاش توجه و از استعمال نازل‌های مستعمل و کهنه خودداری نمایید.
_از سم پاشی در ساعت گرم روز خودداری شود.
_کشاورزان قبل از انجام سم پاشی در صورت مشاهده کندو زنبور عسل در مجاورت باغ، زنبورداران را از انجام سمپاشی مطلع شوند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.