دبیرشورای زکات خراسان رضوی گفت: هر نوع پایگاه جمع آوری زکات فطریه و کفاره در روز عید سعید فطر باید مجوز فعالیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حبیب الله آسوده دبیر شورای زکات خراسان رضوی گفت: هر نوع پایگاه جمع آوری زکات فطریه و کفاره در روز عید سعید فطر باید مجوز فعالیت داشته باشند و فعالیت این پایگاه‌ها از اذان مغرب آخرین روز ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان روز عید فطر ادامه دارد.

او افزود: پایگاه‌های جمع آوری زکات در فضای روباز و در مجاورت اماکن برگزاری نماز عید فطر برپا می‌شود. پایگاه‌های جذب فطریه و کفاره شامل دفاتر کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه است، هزار و  ۵۶۰ پایگاه در مشهد که ۲۰۰ مورد آن در اطراف حرم مطهر رضوی و ۲ هزار و ۵۹۴ مورد در دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی برپا می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه جهت دسترسی آسان ۲۰ درصد از صندوق‌های بزرگ صدقه نصب شده در معابر عمومی برای جمع آوری زکات فطره و کفاره برای مدت محدود در نظر گرفته شده است، ادامه داد: به این منظور هزار صندوق صدقه در مشهد مقدس به این موضوع تخصیص داده شده است و نیکوکاران می‌توانند نسبت به پرداخت نقدی کفارات و فطریه خود مطابق دستورالعمل نصب شده بر روی صندوق اقدام کنند.

آسوده بیان کرد : فقط دبیرخانه شورای زکات استان که در کمیته امداد مستقر است، می‌تواند مجوز فعالیت برای پایگاه‌ها را صادر کند.

او با اعلام اینکه ناظران شورای زکات به صورت کامل پایگاه‌ها را مورد رصد قرار می‌دهند، تصریح کرد: مردم مومن در پرداخت وجوه فطریه و کفاره خود دقت لازم را داشته باشند تا این امر به افراد معتبر و صندوق‌های ممهور به آرم شورای زکات پرداخت شود همچنین تلفن ۳۱۲۸ با پیش شماره ۰۵۱ آماده پاسخگویی به سوالات می‌باشد.

دبیر شورای زکات خراسان رضوی تاکید کرد: در راستای دستورالعمل ها‌ی بهداشتی نیکوکاران می‌توانند با شماره گیری کد # ۵ * ۰۵۱ * ۸۸۷۷  نسبت به پرداخت وجوه زکات فطریه و کفاره خود بدون بیرون آمدن از منزل وازطریق گوشی همراه اقدام کنند.

آسوده با بیان اینکه مستحب است فطریه و کفاره ابتدا بین اقوام و آشنایان نیازمند در خانواده و همسایه و سپس سایرین پرداخت شود، اظهار کرد: فطریه‌های دریافتی از محل پایگاه‌ها و بستر‌های الکترونیکی اعلام شده، در کوتاه‌ترین زمان به حساب سرپرستان خانوار‌های نیازمند شناسایی شده بر اساس اولویت واریز می‌شود.

 

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.