رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای تولید ۱۹۷ میلیون دز واکسن کرونا در فروردین سال آینده ظرفیت سازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،محمد‌رضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو  پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی واکسن کوو ایران برکت که در ساوجبلاغ برگزار شد، گفت: ایران مهد تبدیل فرصت از دل تهدیدها‌ست و در دل تحریم وارد کرونا شدیم و دشمنان ایران فکر می‌کردند که در شرایط ورود کرونا ایران اسلامی زمین‌گیر می‌شود که این گونه نشد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این که در تجهیزات پزشکی ایران از سال ۹۷ نسبت به ۹۲ پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است، افزود‌: ۲۹ درصد از ارز‌بری واردات دارو طی این سال‌ها کاهش یافت و رشد بازار دارویی داخلی افزایش پیدا کرده است.

شانه ساز با بیان این که در حال حاضر صنایع دارویی ایران جایگاه بسیار بهتری پیدا کرده است، گفت: این موضوع تهدید به فرصت بوده است.

او با بیان این که ستاد از روز اول در کنار وزارت بهداشت بود، گفت: در حوزه تولید واکسن ۱۰۰ سال بود که هیچ توفیق قابل بیانی برای واکسن نداشتیم و در فرصت کرونا ایران علی‌رغم همه مشکلات و اندوه صنعت واکسن‌سازی در کشور رونق گرفت.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تا فروردین سال آینده، ۱۹۷ میلیون دز واکسن در کشور ظرفیت‌سازی شده است که جز معجزه چیز دیگری نیست و ایران در حال حاضر صادرکننده همه اقلام مربوط به کروناست و در حوزه واکسن ایران حرف برای گفتن دارد.

شانه ساز با بیان این که توان نیروی انسانی بسیار خوبی در کشور بعد از انقلاب صادر شد، افزود: واکسن شاهراه و تقاطع مجموعه‌ای از علوم است و فرآورده‌ای است که به فرد سالم تزریق شود تا بیمار نشود. کشوری که بتواند واکسن تولید کند در  بسیاری از علوم پیشرفت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
انشالله که بشه