مدیرکل بنیاد مسکن از واگذاری ۸ هزار و ۳۳۲ قطعه زمین مسکونی به زوج‌های جوان، مستاجران و افراد فاقد زمین برای ساخت مسکن مقاوم در روستا‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گفت: ۸ هزار و ۳۳۲ قطعه زمین با کاربری مسکونی به مساحت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع به متقاضیان ساخت مسکن با اولویت زوج‌های جوان، مستاجران و افراد فاقد زمین واگذار شده است.

او افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن نسبت به تملک اراضی ملی در محدوده روستا‌ها اقدام و بعد از سیر مراحل قانونی و تفکیک و آماده سازی اراضی، آن ها را به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌کند.

حسینی گفت: بیشترین آمار واگذاری مربوط به شهرستان‌های کلاله با ۳ هزار و ۳۱۰ قطعه، مراوه تپه با ۲ هزار و ۵۸۲ قطعه و گنبد با ۷۷۶ قطعه بوده و لازم به ذکر است این شهرستان‌ها دارای بیشترین واحد مسکونی بی دوام روستایی هستند.

او گفت: بنیاد در حال حاضر به تمامی متقاضیان ساخت مسکن در روستا‌ها و شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر تا سقف ۶۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.