دفتر آیت‌الله مظاهری میزان فطریه و کفاره سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت الله العظمی مظاهری میزان زکات فطره و کفاره درسال ۱۴۰۰ اعلام شد.

براساس این اعلام میزان زکات فطره مکلفینی که فقیر نیستند برای خودشان و اشخاص تحت تکفل به ازای هر نفر تقریبا ۳ کیلوگرم گندم یا جو یا خرما یا برنج و مانند آن است که باید به مستحق بدهند و اگر پول یکی از این‌ها را هم براساس قیمت رایج محل زندگی خود بپردازند، کافی است. این مبلغ در اغلب مناطق کشور برای گندم حدود ۲۰ هزار تومان و برای برنج حدود ۷۵ هزار تومان برآورد شده‌است.

زکات فطره کسانی‌که در شب عید فطر مهمان هستند یا افرادی نظیر کارگران، کارمندان و سربازان که در محل کارشان غذای روزانه به آن‌ها داده می‌شود برعهده خودشان است. همچنین مستحب است کسی‌که نماز عید فطر می‌خواند زکات فطره را پیش از نماز عید بدهد و اگر نماز عید نمی‌خواند، می‌تواند ادای فطریه را تا ظهر عید به تاخیر بیندازد.

کفاره افطار غیرعمدی روزه به‌ازای هر روزه حدود ۷۵۰ گرم طعام نظیر گندم یا پول آن است و کفاره عمدی افطار روزه به ازای هر روزه ۶۰ برابر آن است. خرید سایر نیازمندی‌های متعارف فقرا اعم از خوراکی و غیرخوراکی با مبالغ زکات فطره یا با مبالغ کفاره و تحویل به آنان جایز است و انتقال مبالغ زکات فطره یا کفاره به حساب آنان مانعی ندارد و لازم نیست عین پول به آنان پرداخت شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.