دیانت گفت:مشکل دولت فراجناحی این است که فاقد دستور کار است در نهایت افرادی که هیچ گونه انگیزه سیاسی ندارند، با انگیزه شخصی روی کار می آیند.

محسن دیانت استاد علوم سیاسی در  گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت ضعیف بودن احزاب در کشور ما گفت: در ابتدا باید به لزوم وجود احزاب در انتخابات توجه کنیم. یکی از مهمترین مشکلات فعلی ما بحث قانون انتخابات است. عده ای معتقدند قانون انتخابات ضعف های زیادی دارد. 

او ادامه داد: وقتی احزاب تشکیل شوند در هر شهر و روستا کاندیداهای خودشان را معرفی می کنند و از پراگندگی کاندیداها جلوگیری می شود.

این کارشناس علوم سیاسی ادامه داد: وقتی احزاب مبتنی بر برنامه عمل کنند مردم می توانند به آنها اعتماد کنند؛ اگر فردی کاندیدای ریاست جمهوری شود و وابسته به حزبی نباشد این امکان را دارد که دیدگاه ها و نگرش های خود را تغییر دهد. مهمترین اقدام برای تقویت احزاب این است که خاستگاه آنها تقویت شود و دوم اینکه نظام هم روی آنها سرمایه گذاری کند. 

دیانت اظهار کرد: می توانیم احزاب قوی داشته باشیم در صورتی که احزاب از پایین شکل بگیرد تا دائمی باشند زیرا حزبی که از بالا شکل بگیرد موقتی است و علاوه بر این کلیت کشور هم باید از احزاب حمایت کنند و شرایط توسعه ای برای آنها فراهم شود تا بتوانیم احزاب قوی داشته باشیم. 

او با اشاره به اینکه احزاب دارای ایده های جدید سیاسی و انقلابی برای اداره امور کشور بایستی مورد حمایت قرار بگیرند، توضیح داد: در حال حاضر هنوز تحصیل شرایط دو حزب اصولگرا و اصلاح طلب برای انتخابات سخت است و هنوز گزینه های پنهان احزاب برای شرکت در انتخابات معرفی نشده اند.

دیانت درباره دولت فراجناحی گفت: موافق دولت فراجناحی نیستیم اینکه احزاب جناحی باشند مقوله ای درست است. فراجناحی مشکلی که دارد این است که فاقد ایدئولوژی و دستور کار است و فراز و نشیب، نوسان و طیف حرکت آن خیلی گسترده می شود که در نهایت افرادی که هیچ گونه انگیزه سیاسی ندارند و با انگیزه شخصی روی کار می آیند اما حزب اصولگرا و اصلاح طلب و انقلابی و.. می توانند خوب کار کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار