پس از افزایش ترور فعالان مدنی در عراق، سفیر اتحادیه اروپا در خصوص لزوم پاسخگویی عاملان این ترور‌ها هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسئله، مارتین هوث، سفیر اتحادیه اروپا در عراق، امروز دوشنبه بر ضرورت مواجهه با عاملان ترور‌هایی که فعالان اجتماعی عراقی را هدف قرار داده اند، تأکید کرد.

هوث در توییتی در حساب کاربری خود نوشت: «اصرار بر پاسخگویی در قبال قتل‌هایی مانند ایهاب الوزنی یک امر پوچ نیست. عاملان از دولت سرپیچی و جامعه عراق را تهدید می‌کنند و باعث وحشت مردم می‌شوند و روند سیاسی کل کشور را خراب می‌کنند.»

فاضل الغراوی، یکی از اعضای کمیسیون عالی حقوق بشر، در بیانیه‌ای درباره عواقب خطرناک این ترور‌ها و هدف قرار دادن معترضان و جلوگیری از آزادی بیان هشدار داد.

او در ادامه افزود که تلاش برای ترور احمد حسن، روزنامه نگار عراقی در استان دیوانیه، تلاشی بی فایده با هدف جلوگیری از آزادی بیان و بستن دهان منتقدان است که باعث گسترش هرج و مرج در کشور می‌شود.

الغروای گفت که از زمان آغاز تظاهرات در تمام استان‌های عراق ۸۹ مورد ترور فعالان مدنی صورت گرفته است.

او خاطرنشان کرد که ما این جنایت فجیع را محکوم می‌کنیم و از دولت و نیرو‌های امنیتی می‌خواهیم که نقش خود را در محافظت از فعالان و متخصصان رسانه‌ای ایفا کنند و مقصرین این سلسله ترور‌ها را پیدا کرده و آن‌ها را به سزای اعمالشان برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار