رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تداوم سیر نزولی کرونا در کرمانشاه خبر داد و گفت : تعداد بستری‌ها حدود ۲۰۰ نفر نسبت به روز‌های اوج کم شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سیر نزولی کرونا در استان گفت : خوشبختانه در دو هفته اخیر شاهد سیر کاهشی این بیماری در استان بوده ایم و عملا می‌توان گفت پیک بیماری را پشت سرگذاشته و در سراشیبی قرار داریم.

او تعداد بستری‌های حال حاضر مراکز درمانی استان را ۶۵۸ نفر اعلام کرد و گفت : این تعداد نسبت به پیک موج چهارم حدود ۲۰۰ نفر کاهش داشته است.

او افزود: از مجموع این بستری‌ها هم اکنون ۱۴۴ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند که حال ۳۰ نفر از آن‌ها وخیم است.

مرادی با اشاره به کاهش چشمگیری بستری‌های روزانه افزود: در حال حاضر میانگین بستری‌های روزانه به ۱۱۸ نفر رسیده که نسبت به روز‌های اوج در هفته سوم فروردین با میانگین روزانه ۱۹۹ مورد بستری عملا نصف شده است.

او به روند کاهشی فوتی‌های کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: میانگین فوتی‌های روزانه کرونا از حدود ۱۰ نفر در روز‌های اوج بیماری به میانگین روزانه هفت نفر رسیده است.

او افزود: مبتلایان قطعی روزانه کرونا هم کاهش خوبی داشته و از ۴۴۰ نفر به ۳۵۱ نفر رسیده است.

باید برای تزریق روزانه ۱۰ هزار دُز واکسن در خرداد آماده شویم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به روند واکسیناسیون کرونا در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۶۴ هزار دُز واکسن تحویل استان شده که ۴۸ هزار و ۴۷۱ دُز آن تزریق شده و روند واکسیناسیون ادامه دارد.

او افزود: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال شروع شده و روز به روز تعداد مراجعه کنندگان به مراکز واکسیناسیون در حال افزایش است.

مرادی گفت: آنطور که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده تا پایان اردیبهشت ماه یک میلیون و تا پایان خردادماه ۹ میلیون دز واکسن در سطح کشور توزیع می‌شود که سهم استان از این تعداد حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دُز می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: این تعداد دُز واکسن باید ظرف ۳۰ تا ۴۰ روز تزریق شود و این یعنی تزریق روزانه حدود ۱۰ هزار دُز واکسن و باید برای انجام این تعداد واکسیناسیون فضا و مکان در نظر گرفته شود.

او افزود: مکان‌های موجود قطعا جوابگوی انجام این تعداد واکسیناسیون نیست و نیاز است سایر دستگاه‌ها هم پای کار آمده و مکان‌های مناسب و نیز برخی تجهیزات را در اختیار برنامه واکسیناسیون قرار دهند.

مرادی افزود: در حال حاضر فرصت چندانی برای تعیین مکان‌های واکسیناسیون نداریم و هرچه سریعتر این کار باید انجام شود تا از برنامه عقب نمانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به خریداری و نصب شش دستگاه سی تی اسکن طی هفته‌های گذشته در سطح استان گفت: هم اکنون پیگیر خرید یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای شهرستان گیلانغرب هستیم که به محض خرید در این شهرستان نصب می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.