هم اکنون ۲۰ مدرسه در بخش بازفت با اینترنت همراه به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در سفر به شهرستان کوهرنگ در جمع معلمان بخش بازفت گفت: عملیات اجرایی ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری به منظور افزایش پهنای باند اینترنت در روستا‌های شهرستان کوهرنگ در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا یک تهدید و فرصت بوده است افزود: امروز آموزش و پرورش با استفاده از بستر فضای مجازی در حوزه تعلیم و تربیت ورود پیدا کرده تا نظام آموزش تعطیل نشود.


بیشتر بخوانید


بلالی به افزایش تعداد کاربران اینترنت اشاره و اضافه کرد: با توسعه زیرساخت‌‍‌ها به خصوص در مناطق سخت‌گذر و روستایی، به دنبال ارتقاء سیستم آنتن‌دهی و افزایش پهنای باند هستیم.

او ادامه داد: در شهرستان کوهرنگ که ۲۳ درصد سطح استان را اشتغال کرده و شرایط کوهستانی و سخت‌گذر دارد، هم‌اکنون اجرای طرح فیبرنوری در این شهرستان از سه مسیر شهرکرد، فارسان به باباحیدر، کوهرنگ، و مسیر اردل، دشتک به سمت کوهرنگ و مسیر شاه منصوری به سمت کوهرنگ در دست اجراست.

بلالی گفت: هم‌اکنون ۲۰ مدرسه در بخش بازفت با اینترنت همراه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و ۲۹ مدرسه نیز از طریق اینترنت ثابت به مدت ۲ سال به صورت رایگان به اینترنت متصل شدند.

او به ارتقای فناوری اینترنت و تلفن همراه از نسل ۲ به نسل چهارم در ۱۷ روستای بخش بازفت اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح فیبرنوری این روستا‌ها از نسل ۲ اینترنت به نسل چهار ارتقا داده می‌شود.

بلای به حضور یکی از اپراتور‌های جدید در این شهرستان اشاره و اضافه کرد: ۵۰ روستای این شهرستان با تغییر شبکه اینترنت به صورت رومینگ رایگان از اینترنت رومینگ بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار