رئیس مرکز موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: پروژه‌های شرکت های دانش بنیان سالانه حدود ۳۳۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در سازمان بنادر کشور ۴ قرارداد ساخت تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی بین شرکت‌های دانش بنیان و سازمان بنادر امضا شد. این مراسم با حضور راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد.

در این مراسم، محمد صادق خیاطیان یزدی رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه یک دهه از قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌گذرد و با توجه به افزایش توانمندی شرکت‌ها‌ی دانش بنیان، امروزه اعتماد و استقبال خوبی از این شرکت‌ها صورت می‌گیرد، ادامه داد: فعالیت ۶ هزار شرکت دانش بنیان در کشور باعث شده تا اشتغال پایدار در کشور ایجاد شود.

خیاطان اظهار کرد: همچنین یکی از مزیت‌های این شرکت‌ها استفاده از منابع انسانی متخصص و تحصیل کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی در توسعه اقتصادی و فناوری در کشور دارند، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک‌نظام مناسب در جهت شناسایی شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرد تا بتواند خدمات حمایتی را برای این شرکت‌ها فراهم کند.

او بیان کرد: تولید برای بار اول، یکی از نیاز‌های دستگاه‌های اجرایی کشور بود که دستگاه‌های اجرایی فرهنگ خرید داخل را توسعه دادند.

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان توانستند توانمندی خود را در حوزه تولید برای بار اول نشان دهند.

او توضیح داد: ۳۷ پروژه با همکاری دستگاه‌های مختلف در دست اقدام داریم که قرارداد آن به مرحله تایید و ابلاغ رسیده است و ارزش این قرارد‌ها بالغ بر ۳۰ میلیون دلار است.

خیاطیان افزود: پروژه‌های شرکت‌های دانش بنیان سالانه حدود ۳۳۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارند که امید است با توسعه این شرکت‌ها، صرفه جویی ارزی بیشتر شود.

او یادآور شد: در ابتدای اجرای این پروژه‌ها، تجهیزات ممکن است با ریسک‌هایی همراه باشند که ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‎ایم که بتوانیم این پروژه‌ها را با بهترین کیفیت به مرحله اجرایی برسانیم.

رئیس مرکز شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: با ساخت تجهیزات بندری و مخابراتی شاهد صرفه جویی ارزی بسیاری در این حوزه خواهیم بود.

او در پایان یادآور شد: امروز ۴ قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان امضا شد که سرمایه گذاری این پروژه‌ها ۲۰ میلیارد تومان است و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار