شب کاملا فوتبالی و پر از هیاهوی ایران، با ۲ دیدار کاملا سنتی و در دو فضای کاملا متفاوت، اهالی فوتبال را تحت‌تاثیر خود قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در چارچوب هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران، دو تیم سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران از ساعت ۲۰:۲۵ یک‌شنبه در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان و سپس استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۲۲:۱۵ در ورزشگاه آزادی به‌مصاف یکدیگر رفتند که با حواشی گوناگون به اتمام رسیدند.

دیدار‌هایی که همیشه حساسیت خاص خودش را داشته و جنگ تمام‌عیار پایتخت‌نشینان با تیم‌های نصف‌جهان تمامی مخاطبان فوتبال را میخ‌کوب و مجذوب خود نگه داشته است. البته دیدار سپاهان و پرسپولیس با هیاهوی رسانه‌ای زیاد و تقابل استقلال و ذوب‌آهن بدون سر و صدا دنبال شد.

در اصفهان، دو تیم سپاهان و پرسپولیس به کسب سه امتیاز این دیدار نیاز داشتند تا بتوانند خیزی بلند برای قهرمانی بردارند.

سپاهان که ۴۴ امتیازی بود با برد در این مسابقه می‌توانست با شش امتیاز بیشتر، خودش را از پرسپولیس جدا کند؛ پرسپولیس نیز برای ماندن در کورس چاره‌ای جز کسب پیروزی در این بازی نداشت.
مربیان دو تیم با چیدن ترکیبی تهاجمی نشان دادند که برای تسلیم و تقسیم امتیازات به زمین نیامده‌اند.

بازی با حملات سپاهان در دقایق ابتدایی آغاز شد؛ اما این پرسپولیس بود که اولین موقعیت جدی را در دقیقه ۱۶ با شوت ترابی به‌وجود آورد.

چند دقیقه بعد پرسپولیسی‌ها با یک‌کار تیمی به محوطه سپاهان رسیدند که ضربه پهلوان از پشت شش‌قدم به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۰ امید عالیشاه آماده به‌دلیل مصدومیت جای خودش را به عیسی آل‌کثیر داد.

در دقیقه ۳۷، به‌تندی برق و باد دو موقعیت جدی گلزنی برای هردو تیم خلق شد که با واکنش‌های خوب نیازمند و بی‌دقتی محبی به‌هدر رفت.

اما بالاخره این بازی به اوج خودش رسید و دقیقه ۵۵ کرنر ارسالی ترابی و پاس برگردون زیبای کامیابی‌نیا با شلیک سرضرب آل‌کثیر به گل ختم شد.

سپاهان برای رسیدن به گل تساوی دست به کار شد و نویدکیا با اضافه‌کردن کیروش، سلمانی، منصوری و علی‌محمدی تیم را به جلو کشاند.

دقایق ۵۸ و ۶۵ سپاهان دو فرصت نسبتا خطرناک روی دروازه پرسپولیس ایجاد که با ایستادگی میهمان به جایی نرسید.

سرانجام در دقیقه ۸۷ حملات سپاهانی‌ها جواب داد و محمد محبی توپی که کیروش برای او کاشت را به سمت دروازه لک روانه کرد که توپ پس از برخورد با نعمتی تغییر مسیر و داد و بازی به تساوی کشیده شد.

اما پس از مساوی در زمین، حاشیه‌ها آغاز شد و اتفاقات ناخوشایندی در کنار زمین و رختکن رقم خورد.
بازیکنان دو تیم درحالی‌که به سمت رختکن می‌رفتند صحنه‌های عجیبی را خلق کردند که تا تونل ورزشگاه ادامه داشت.

داستان از عصبانیت پرسپولیسی‌ها از تصویربرداران آغاز شد که با دخالت بازیکنان سپاهان ادامه یافت، وحید امیری و سعید آقایی مانع از تصویربرداری خبرنگاران شدند و سپاهانی‌ها هم می‌گویند بازیکنان پرسپولیس دوربین آن‌ها را به زمین زده و شکستنه‌اند که این موضوع باعث شد تا پای محبی و چند بازیکن سپاهان به این ماجرا باز شود.

درحالی‌که کریم باقری و رضا فتاحی سرپرست سپاهان سعی بر آرام کردن درگیری داشتند بقیه بازیکنان دو تیم هم به‌همراه اعضای کادرفنی‌شان به این صحنه‌های نچندان جالب دامن زدند و تا درون تونل ورزشگاه و رختکن به جان هم افتادند.

نویدکیای آرام هم پس از بازی صدای اعتراضش در آمد، به گفته او نیمکت‌نشینان پرسپولیس به بازیکنان می‌گفتند خودشان را روی زمین بیندازند؛ اتفاقی که از نظر نویدکیا برای فوتبال ایران فاجعه‌بار است.

گلمحمدی هم اعتقاد داشت این حواشی در ادامه اتفاقات قبل از بازی رخ داده است.
باشگاه پرسپولیس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد تمامی اتفاقات و حواشی قبل و پس از بازی را به‌همراه مستندانی برای اعتراض به کمیته انضباطی خواهد فرستاد. آن‌ها می‌گویند تصویربرداران حق فیلمبرداری از بازیکنان حریف در کنار زمین را ندارند و پیش از بازی هم به اتوبوس تیمشان حمله شده است.

سپاهانی‌ها هم همین ادعا را داشتند، آن‌ها اظهار کردند پرسپولیسی‌ها مظلوم‌نمایی می‌کنند و آن‌ها آغازگر ماجرا بودند و با حمله به تصویربردار سپاهان موجب درگیری شدند. طبق گفته‌ها، طلایی‌پوشان هم با ارائه مستنداتشان به کمیته انضباطی اعتراض خواهند کرد.

همچنین قرار است کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ابلاغی را اعلام کند و با توجه به این موضوع، جلسه کمیته انضباطی دیدار سپاهان و پرسپولیس هفته آینده برگزار می‌شود.

به گفته کارشناسان داوری، در این دیدار یک پنالتی برای پرسپولیس و یک پنالتی هم برای سپاهان اعلام نشده است.

اما از اصفهان به تهران می‌رویم، جایی که در سکوت و دور از هرگونه حاشیه دیدار استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه آزادی برگزار شد.
درحالی‌که همگان تحت‌تاثیر الکلاسیکوی ایران بودند استقلال و ذوب‌آهن در یک بازی جذاب و آرام با یکدیگر روبرو شدند.

استقلال قبل از دربی به‌دنبال کم‌کردن اختلاف با دو تیم بالای خود در جدول بود تا با ۳ امتیاز این دیدار و روحیه‌ای مضاعف مقابل پرسپولیس بایستد.

ذوب‌آهن اصفهان هم که در نیم‌فصل دوم جان تازه‌ای گرفته باتوجه به نتایج تیم‌های نساجی و سایپا برای جداشدن از انتهای جدول باید از تهران با دست پر به اصفهان باز می‌گشت.

خیلی زود توپ از خط دروازه گذشت، این ذوب‌آهن بود که با ضربه سر محمدزاده در دقیقه ۶ قفل دروازه مظاهری را باز کرد تا بازی برخلاف انتظارات آغاز شود.

استقلال پس از دریافت گل برای بازگشت با بازی، به آب و آتش زد و فرصت‌ها یکی پس از دیگری توسط بازیکنان آبی‌پوش خلق می‌شد؛ اما بی‌دقتی مهاجمین و شب درخشان شهاب گردان در درون دروازه مانع از رسیدن استقلال به گل شد. گردان در این بازی با ۸مهار بهترین بازیکن میدان لقب گرفت.

در دقیقه ۶۰ روی اشتباه عارف غلامی و زیرکی مجتبی حق‌دوست توپ به میلاد جهانی رسید و او پا به توپ به سمت محوطه یورش برد و با شوتی دیدنی رشید مظاهری را برای بار دوم مغلوب کرد؛ جهانی پس از پرسپولیس موفق شد دروازه استقلال را هم با پیراهن ذوب‌آهن باز کند.

در ادامه دیدار نیز حملات استقلال بی‌نتیجه ماند، گاندو‌ها با آرایش دفاعی مناسب و قابل‌قبول حملات آبی‌پوشان را خنثی کردند، در نهایت ذوب‌آهن با کسب یک پیروزی بسیار شیرین و ارزشمندِ خارج از خانه از قعر کمی فاصله گرفت و استقلال را برای دوازدهمین‌بار در تاریخ لیگ برتر شکست داد.

اما این جدال بی‌سر و صدا باعث واکنش مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان شد؛ او این‌چنین اظهار کرد: که تمامی حمایت‌های رسانه‌ای و نگاه‌ها به سمت بازی سپاهان و پرسپولیس بوده و ذوب‌آهن در غربت با حریفش روبرو شد و موفق شد از آبروی اصفهان دفاع کند.

بازیکنان ذوب‌آهن نیز این پیروزی را به قاسم حدادی‌فر که به‌دلیل پارگی رباط‌صلیبی چندماهی دور از میادین خواهد بود تقدیم کردند.

ذوب‌آهن با کسب چهارمین پیروزی‌اش با ۲۱ امتیاز، بالاتر از نساجی و سایپای ۱۹ امتیازی به جایگاه سیزدهم جدول رسید.
استقلال هم با این شکست به استقبال دربی رفت و همچنان با ۳۴ امتیاز در رده سوم ماندنی شد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.