نشست بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا و بررسی تدابیر کنترلی در مرزها و بنادر استان خوزستان برای جلوگیری از ورود کرونای جهش‌یافته به کشور در آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،نشست بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا و بررسی تدابیر کنترلی در مرزها و بنادر استان خوزستان با حضور محمد اسماعیل مطلق، مشاور معاون بهداشت و نماینده وزارت بهداشت در موضوع کرونا در استان‌های جنوبی و محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، رؤسای دانشگاه و دانشکده‎‌های علوم پزشکی، معاونان بهداشت استان خوزستان و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان بنادر  استان شکل اجرایی به خود گرفت.

گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در این نشست گفت: استان خوزستان به شدت در موج چهارم همه‌گیری کووید ۱۹ درگیر شد و افراد زیادی تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

او با اشاره به این موضوع که از دید ما خوزستان یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در مواجهه با ویروس کرونا بود، افزود: این استان توانست با وجود تعداد بیمار بالا این موضوع را مدیریت کند و با اقداماتی که صورت گرفت اکثر این بیماران به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

او افزود: شاهد هستیم که موارد بیماری به آهستگی در استان کاهش پیدا کرده است، نمی‌خواهم خوشبینانه قضاوت کنم اما تصورم این است که تا اینجای کار بسیار خوب عمل شده و امیدوارم با اقدامات صورت‌گرفته، روند کاهشی بیماری را در روزها و هفته‌های آینده نیز شاهد باشیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: با توجه به نزدیکی ایام عید فطر کماکان از مردم عزیز خوزستان انتظار داریم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و نباید اشتباهات گذشته را در برگزاری گردهمایی‌ها و تجمعات، مهمانی‌ها عروسی‌ها و عزاداری‌ها تکرار کنیم.

این مقام مسئول وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: روزهای سخت و حساسی را پیش‌رو داریم. نه تنها باید مراقب خودمان و خانواده‌مان باشیم بلکه باید در برابر سلامت دیگران نیز متعهد شویم.

او با اشاره به این موضوع که یک گردهمایی و دورهمی کوچک هم می‌تواند این بیماری را گسترش دهد، تصریح کرد: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا واکسن به صورت ویژه و به اندازه کافی در اختیار مردم خوزستان قرار گیرد.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: ویروس کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.