افت فشار بنزین، متعاقبا موجب کاهش توان و عملکرد خودرو می‌شود؛ اما چطور می‌توان متوجه شد که فشار پمپ بنزین کافی است؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، افت توان پمپ بنزین یا کاهش فشار بنزین در سیستم سوخت رسانی خودرو، مخصوصا در پیشرانه‌های انژکتوری، موجب افت توان ناگهانی پیشرانه مخصوصا به هنگام شتابگیری می‌شود.

افت فشار بنزین، متعاقبا موجب کاهش توان و عملکرد خودرو می‌شود. اما چطور می‌توان متوجه شد که فشار پمپ بنزین کافی است؟

در خودرو‌های انژکتوری، ولو یا دریچه کوچکی درست همانند ولو تایر موتورسیکلت و خودرو درست بر ریل سوخت وجود دارد که درصورت فشردن پین وسط آن، فشار ریل سوخت آزاد شده و سوخت به بیرون است.

چطور بفهمیم که فشار سوخت کافی است؟

برای تست سلامت پمپ و اطمینان از کافی بودن فشار سوخت در ریل و پشت سوزن‌ها می‌توان از فشارسنج‌های مخصوص سنجش فشار سوخت بر این ولو استفاده کرد. به نحوی که با نصب فشارسنج مخصوص و باز کردن سوئیچ فشار سوخت در ریل بالا می‌رود و فشارسنج عدد متناضر با فشار صحیح پمپ بنزین مورد نظر را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید:

چگونگی تعویض واشر سربی اگزوز خودرو + آموزش تصویری


روش نه چندان دقیق دیگر بررسی فشار و شدت پاشش بنزین به هنگام باز بودن سوئیچ از ولو ریل سوخت است. به این منظور که در صورت باز بودن سوئیچ و افزایش فشار سوخت در ریل، با فشردن پین ولو بنزین با فشار به سمت بالا پاشش می‌کنند. شدت این پاشش و قدرت پرتاب بنزین تا ارتفاعی مشخص نشانگر سلامت پمپ یا خرابی آن و ادوات مربوط آن است.

در پیشرانه‌های کاربراتوری خرابی پمپ بنزین وابسته به برقی یا مکانیگی بودن آن بر اساس سرعت پر شدن مخزن داخلی کاربراتور یا سرعت مصرف شدن آن از سوی پیشرانه تعیین می‌شود. البته مسیر سوخت در سیستم کاربراتوری نیز قابلیت اندازه گیری با فشار سنج مخصوص را نیز دارد.

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.