امسال با همکاری شرکت توزیع برق استان ۸۲۰ پنل خورشیدی بین جامعه عشایری استان چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شیرزاد کرمی رئیس اداره بهسازی امور تولید اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام پیش ثبت‌نام توزیع پنل خورشیدی گفت: امسال با همکاری شرکت توزیع برق استان ۸۲۰ پنل خورشیدی بین جامعه عشایری استان توزیع می‌شود.

او با اشاره به اینکه نداشتن انشعاب برق به نام سرپرست خانوار یکی از شرایط توزیع پنل خورشیدی است، افزود: این پنل‌ها در مناطق عشایری و در محل استقرار چادر‌ها توزیع و نصب می‌شود.


بیشتر بخوانید


کرمی اضافه کرد: براساس آخرین سرشماری ۲۲ هزار ۹۲۳ خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۱۵ هزار و ۵۸ نفر جمعیت عشایری و یک میلیون و ۵۵۰ هزار راس دام سبک در استان ساکن هستند.

او ادامه داد: پارسال از محل اعتبارات سرمایه در گردش زنجیره تولید گوشت قرمز، بیش از ۱۰۵ میلیارد ریال تسهیلات در راستای افزایش تولید گوشت قرمز و جلوگیری از فروش زود هنگام دام عشایر، با معرفی به بانک کشاورزی از محل اعتبارات سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی به ۲۲۳ نفر از عشایر استان در قالب طرح انعقاد قرارداد پرواربندی پرداخت شد.

کرمی گفت: این طرح به منظور بهبود در روند پرورش دام و افزایش تولید گوشت قرمز اجرا شده است که پارسال ۲۶ هزار و ۱۹۶ راس دام عشایری استان پرواربندی شد و میزان گوشت قرمز به میزان ۲۹۹ تن در سال افزایش یافت.

او با اشاره به خشکسالی امسال و استقبال عشایر از اجرای طرح پرواربندی، پیش‌بینی کرد: در صورت تامین اعتبار این طرح، میزان تولید گوشت قرمز به ۵۰۰ تن افزایش پیدا کند.

کرمی افزود: عشایر استان به طور میانگین بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

او به فعال شدن ۸۱ جایگاه سوخت نفت و سیلندر گاز در مناطق عشایری استان اشاره کرد و گفت: این جایگاه‌ها در راستای حفظ منابع طبیعی و رفاه خانوار عشایری احداث شده است و پارسال با همکاری شرکت نفت و شرکت پرسی ایران گاز استان میزان هفت میلیون لیتر نفت و ۴۲۶ هزار سیلندر گاز بین جامعه عشایری استان توزیع شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.