مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی به کشاورزان کرمانی و شیرازی برای چگونگی برخورد با عارضه لک پوست استخوانی در باغات پسته توصیه‌هایی کرده است.

مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: از روز دوشنبه تا پایان هفته در مناطق شمال غرب، استان اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و راسته البرز و زاگرس به ویژه زاگرس جنوبی در استان‌های کرمان، یزد و فارس احتمال بارش‌های رگباری وجود دارد.

او بر اساس این پیش بینی‌ها به کشاورزانی که در این مناطق به باغداری و زراعت مشغول هستند توصیه‌هایی کرد و گفت: با توجه به ابرناکی، بارندگی و کاهش دما در استان‌های کرمان و فارس و احتمال شیوع بیماری لک پوست استخوانی، پسته کاران مراقب این عارضه و خسارت احتمالی آن باشند و از آبیاری باغات پسته خودداری کنند، زیرا این بیماری را تشدید می‌کند.

او افزود: گلخانه داران مناطق جنوبی کشور در استان‌های کرمان، یزد و قسمت‌هایی از فارس و همچنین مناطق مرکزی مراقب سازه‌های گلخانه‌ای در مقابل تند باد‌های شدید باشند.

حقیقت با اشاره به احتمال ریزش تگرگ در مناطق جنوبی و مرکزی کشور، وقوع رگبار باران و رعد و برق را در راسته زاگرس و البرز پیش بینی کرد و تصریح کرد: عشایری که در این مناطق فعالیت می‌کنند یا در حال کوچ هستند به دلیل احتمال برخورد با صاعقه به ارتفاعات نروند و همچنین به حاشیه رودخانه‌های فصلی نزدیک نشوند.

او به شالیکاران شمالی در زمان فعالیت در شالیزار احتمال برخورد با صاعقه را هشدار داد و گفت: صنعت نوغانداری در استان‌های گیلان، مازندران و خراسان رضوی در آستانه فعالیت است. با توجه به نوسانات دمایی و کاهش دما، نوغانداران دمای جایگاه پرورش نوغان را تنظیم کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بابا جان مادرتون رسیدگی کنید شرکت کشت صنعت نیشکر میان اب که کنار شرکت هفت تپه است در خوزستان ، قرارداد هایی با کارگران و کارمندان بسته شده که با هیچ حیوانی بسته نشده . مرخصی نداره مزایا هیچ نداره ، طبق قانون کار در کل دنیا به ازای هر ماه 2 روز و نیم باید مرخصی به کارگر داده بشه اینجا 5 ساله مثل حیوان از ما کار میکشن چیزی به نام حق مرخصی اصلا وجود نداره ، روزی که نیایم سرکار نه سابقه رد میشه نه بیمه هیچی ... تو رو به امام حسین رسیدگی کنید تو رو به هر چی می پرستید و قبول دارید رسبدگی کنید . اداره کار با اینا کاری نداره پشت پرده رفیقن فقط خون کارگر مظلوم خوردن خدا این ظلم کثیف کی تموم میشه .. ما آدم هستیم چطور بعد 20 سال بازنشست مگه ما رباط هستیم 20 سال یکسره کار کنیم ؟ تو رو به حضرت عباس برسونید به آقای رئیسی ... بخدا این ظلم کثیف و ناجوانمردانه پایدار نمی مونه
آخرین اخبار