فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان فارس از دستگیری دو حفار غیرمجاز به همراه یک دستگاه فلزیاب در شهرستان کازرون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ محمدرضا بهمنی‌نژاد فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان فارس گفت: بر اساس گزارش یگان حفاظت شهرستان کازرون، در پی دریافت خبر مبنی بر حفاری‌های غیرمجاز به‌ صورت شبانه در اراضی کشاورزی روستای عمویی واقع در حدود غرب مجموعه جهانی بیشاپور و حریم درجه‌ یک، بلافاصله عوامل این یگان به‌ منظور بررسی صحت موضوع به محل مورد نظر رفتند.

او، بیان کرد: یک دستگاه پراید و یک دستگاه موتورسیکلت در محل اعلامی پارک و دو نفر با یک دستگاه فلزیاب در حال نقطه‌ زنی برای انجام حفاری غیرمجاز بودند که متهمان همراه یک قبضه اسلحه شکاری و یک عدد سکه اکسیدشده دستگیر و همراه با پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

بهمنی نژاد، تصریح کرد: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز و خریدوفروش اشیا و اموال فرهنگی تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی را بدنبال دارد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار