مسؤول شورای هماهنگی کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان گفت: زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ندامتگاه سمنان باید با همت خیران فراهم شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان، رئیس حوزه‌های علمیه و مسؤول شورای هماهنگی کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان  گفت:  شب نوزدهم رمضان مقدرات انسان رقم می‌خورد و در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان مقدرات انسان تحکیم شده و در شب بیست و سوم مقدرات ما امضا می‌شود و باید اثرات آن را همواره حفظ کرد.

او با اشاره به نقش انسان در مقدرات خود افزود: نقش انسان در تقدیر مقدرات خود بسیار اثربخش است و مهم‌ترین عامل در نقش انسان در مقدرات خود، دعاست؛ بنابراین اثرات دعا در شب‌های قدر بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

مسؤول شورای هماهنگی کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان بیان کرد: خواستن از خدا این امید را در دل‌ها زنده خواهد کرد که مؤمن چه می‌خواهد تا برای آن مقدر شود.

رستمیان یکی دیگر از اثرات دعا را چراغ تاریکی توصیف کرد و اظهار کرد: مسیر زندگی، یک مسیر تاریک است، گاهی انسان به‌واسطه برخی مشکلات از مسیر درست خارج می‌گردد که سبب بروز تاریکی در زندگی‌اش می‌شود؛ اما دعا چراغ زندگی محسوب می‌شود، چون دعای بندگان باعث نزدیکی خداوند به فرد شده و زمینه‌ساز روشن شدن چراغ هدایت در مسیر زندگی می‌شود.

او توبه را یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در مقدرات انسان توصیف کرد و افزود: توبه یعنی پشیمانی از گذشته خود و بر سه پایه اصلی پشیمانی از گذشته، تصمیم بر ترک اشتباه در آینده و جبران اشتباه گذشته استوار است.

مسؤول شورای هماهنگی کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان گفت: خداوند متعال همواره با بندگان خود همراه است و در هر شرایطی به‌ویژه در شب‌های قدر به‌طور ویژه با مؤمنان همراه است.

انتهای پیام /گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.