به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تویوتا با GR Yaris و GR Supra برای جذب علاقهمندانی که به دنبال خودروهای اسپرت هستند در نظر دارد در آینده ای نزدیک تنوع بیشتری به خودروهای خود دهد. GR (Gazoo Racing) جدید حدود یک ماه پیش رونمایی شد و از یک ماه پیش گزارشها در مورد تقاضای کرولا GR و حتی یک نسخه عملکردی از وانت هایلوکس، شدت گرفته است که در راس زنجیره Gazoo Racing یک هایپرکار کاملاً قدرتمند قرار خواهد گرفت.
نسخه تولید شده که کانسپت آن در ژانویه ۲۰۱۸ ارائه شد، در سال آینده وارد بازار میشود و GR ۰۱۰ نام دارد. این خودرو که پرچمدار اتومبیل های ورزشی تویوتا است با استون مارتین والکری و مرسدس ای ام جی وان رقابت می کند. این خودرو با موتور وسط دارای پیشرانه هیبریدی و سبک بدنه کوپه است. پیش بینی میشود از یک سیستم هیبریدی ۲.۴ لیتری V۶ توئین توربو استفاده کند که از خودروی مسابقهای قبلی TS۰۵۰ Hybrid برگرفته شده است.
گفته میشود توان خروجی اعلام شده برای خودروی مفهومی حداقل ۹۸۶ اسب بخار قدرت دارد. اتوکار ادعا میکند که یک نسخه متمایز از نسخه نهایی ترکیبی هیبریدی سه بعدی وجود دارد. در هر صورت، این قدرت نسبت به اتومبیل مسابقهای خود قدرتمندتر خواهد بود، زیرا نسخه پیستی آن طبق آخرین مقررات کلاس LMH با ۶۷۰ اسب بخار قدرت از ۳.۰ لیتری هیبریدی V۶ محدود خواهد شد.
هیئت منصفه هنوز از قیمت درخواستی و تعداد ساخت آن اطلاعاتی نداده است، اما با تغییر مقررات، تویوتا دیگر مجبور نیست حداقل ۲۰ واحد تولید کند. در حالی که تویوتا مصمم است نسخه جادهای مسابقه اتومبیلرانی Le Mans Hypercar خود را به بازار عرضه کند، سایر خودروسازانی که اعلام کرده اند در کلاس LMH شرکت میکنند هنوز به خودروی مورد تایید جاده متعهد نشده اند.
انتهای پیام/