مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت:چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات با انتشار یک فیلم مستند با معرفی نفرات برتر، چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت مقارن با ۲۹ ماه مبارک رمضان به پایان می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و رئیس چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات، گفت: پیش از این قصد داشتیم در اواسط ماه مبارک رمضان نتایج جشنواره را اعلام کنیم، اما به دلیل طولانی‌تر شدن زمان داوری آثار، در تلاش هستیم تا قبل از اتمام ماه مبارک رمضان طی اختتامیه جشنواره، نفرات برتر را نیز معرفی کنیم.

او افزود: علت طولانی‌تر شدن روند داوری این بود که کل فرآیند داوری را به علت شرایط خاص شیوع کرونا و وضعیت قرمز تهران و سمنان به عنوان میزبان دبیرخانه، به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه جشنواره آیات به انجام رساندیم و داوران محترم بدون دورهم جمع شدن و به صورت انفرادی در سامانه نمرات خود را اعلام می‌کردند که این فرآیند زمان بیشتری را برای دانلود تک تک آثار و مطالعه و داوری می‌طلبید.

فلاح درباره شیوه برگزاری اختتامیه جشنواره نیز اظهار کرد: با همفکری صورت گرفته و نظر دبیرخانه، بر آن شدیم که در شرایط فعلی که امکان برگزاری هیچ‌گونه مراسمی وجود ندارد، مجموعه فرآیند برگزاری جشنواره در قالب یک فیلم مستند ساخته شود که هم‏اکنون مراحل تدوین آن در حال انجام است. در این فیلم گزارشی از روند جشنواره توسط مسئولان مربوطه ارائه می‌شود و پس از قرائت بیانیه هیئت داوران توسط رئیس هیئت داوران، نفرات برتر نیز معرفی خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: به دلیل شرایط مناسب برگزاری جشنواره در استان سمنان، درخواست کردیم که طی سال ۱۴۰۰ نیز میزبانی جشنواره ملی مطبوعات و رسانه را در سمنان برعهده داشته باشیم.

رئیس چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات در پایان گفت: فیلم مستند که جایگزین مراسم اختتامیه خواهد بود، طی روز چهارشنبه از طریق سایت جشنواره و نیز رسانه‌های عمومی کشور منتشر خواهد شد و در هفته آینده نیز جوایز نفرات برتر طبق مبالغ اعلام شده در طرح فراخوان جشنواره، به حساب نفرات برتر واریز خواهد شد.

انتهای پیام /گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.