نمایشگاه کتاب فرانکفورت در دو بخش حضوری و مجازی با رعایت الزامات بهداشتی و تدابیر ویژه برگزار می‌شود.


به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، با توجه به برپایی غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و اطلاعیه این نمایشگاه، هفتاد و سومین دوره آن (۲۸ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰- ۲۰ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) در دو بخش حضوری و مجازی، با رعایت الزامات بهداشتی و تدابیر ویژه برگزار خواهد شد و مشارکت در آن تابع مقررات و دستورالعمل‌های بهداشتی هر دو کشور است که با میزان شیوع کرونا متغیر خواهد بود.

بر اساس این فراخوان از تمامی ناشران فعال، تشکل‌های صنفی نشر، نهادها، موسسات و آژانس‌های ادبی سراسر کشور برای ثبت‌نام به‌منظور مشارکت در این رویداد فرهنگی و معرفی کتاب‌های خود (عرضه در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران یا عرضه در بستر تعبیه شده در فضای مجازی توسط نمایشگاه فرانکفورت) دعوت می‌شود.

چه امکانات و تسهیلاتی به حاضران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت تعلق می‌گیرد؟

۱. اختصاص فضا در غرفه ملی همراه با امکانات غرفه؛
۲. ارسال رایگان کتاب‌های منتخب و رایت کاتالوگ متقاضیان تا سقف معین به نمایشگاه؛
۳. امکان استفاده از مترجم مستقر در غرفه ملی با هماهنگی قبلی؛
۴. اختصاص یک فقره کارت ورودی نمایشگاه به هر غرفه‌دار با امکان تردد رایگان در ایام نمایشگاه در شبکه حمل‌ونقل شهر فرانکفورت (به دلیل محدودیت در تعداد کارت‌ها اولویت با افرادی است که زودتر ثبت‌نام کرده‌اند)؛
۵. اختصاص بستر و هماهنگی برگزاری نشست‌های مجازی بین المللی (در صورت تایید و تصویب)؛

• بدیهی است کلیه هزینه‌ها و اقدامات مربوط به امور ویزا، بلیت، اقامت و رفت‌وآمد نماینده یا نمایندگان اعزامی، برعهده متقاضی است.

• وظایف متقاضیان در نمایشگاه کتاب فرانکفورت چیست؟

۱. ثبت‌نام در سایت خانه کتاب و ادبیات ایران به آدرس (www.ketab.ir)
۲. معرفی یک نفر اعزامی به عنوان متصدی غرفه به صورت ثابت (contact person) و امضای تفاهم‌نامه همکاری
۳. پیشنهاد کتاب‌های مناسب و قابل‌عرضه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران (ترجیحا به زبان انگلیسی یا آلمانی)
۴. تهیه رایت کاتالوگ و ارائه فایل ترجمه متن چکیده کتاب
۵. تحویل کتب منتخب و کاتالوگ متقاضیان غرفه، ناشران و تشکل‌های مربوطه به موسسه جهت آماده‌سازی برای ارسال
۶. برنامه‌ریزی برای معرفی و مذاکره درباره آثار خود در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای عرضه آثار در بازار نشر بین‌الملل؛
۷. ثبت نام در بخش مجازی نمایشگاه کتاب فرانکفورت.

یادآوری ۱: بدیهی است بر اساس اولویت‌های مربوط و ظرفیت محدود، نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در این خصوص اقدام خواهد شد.
یادآوری ۲: در صورت عدم امکان حضور در نمایشگاه فیزیکی به دلیل شیوع ویروس کرونا؛ حضور صرفا در بخش مجازی میسر خواهد بود.

• شرایط کتاب‌های قابل‌عرضه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت چیست؟

۱. دارا بودن مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قابلیت عرضه در بازار‌های جهانی نشر و امکان فروش حق نشر (رایت) به ناشران سایر کشورها؛
۲. تالیفی بودن کتاب‌های پیشنهادی (ارجحیت با کتاب‌های منتشره به زبان‌های خارجی و یا کتاب‌های دوزبانه به یکی از زبان‌های دیگر نظیر انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه، اسپانیولی و...؛ همچنین با اولویت کتاب‌های برگزیده در یکی از جوایز یا جشنواره‌های ملی و یا بین‌المللی است)؛
۳. جدیدالانتشار بودن کتاب‌های پیشنهادی (اولویت با کتاب‌هایی است که آخرین ویرایش و یا تجدید چاپ آن در ۵ سال اخیر باشد)؛
۴. تناسب موضوعی کتاب‌های پیشنهادی (کتاب‌ها از لحاظ موضوعی در یکی از حوزه‌های کودک و نوجوان، رمان و ادبیات داستانی، دفاع مقدس و ادبیات پایداری، مذهبی، علمی، ایران‌شناسی، هنر‌های ایرانی ـ اسلامی، تاریخ، و... باشد)؛
۵. برای کتاب‌های ارائه‌شده به زبان فارسی یا زبان‌های غیر از انگلیسی تهیه کاور روی جلد (مشتمل بر عنوان کتاب، نام نویسنده و ناشر) همراه با چکیده حداکثر ۱۵۰ کلمه‌ای به زبان انگلیسی ضروری است.

گفتنی است طبق اعلام نمایشگاه کتاب فرانکفورت، امکان درخواست دعوت‌نامه برای دریافت ویزا، از طریق صفحه اصلی نمایشگاه کتاب فرانکفورت قابل دسترسی است. بر این اساس، اقدام برای اخذ ویزا، دریافت دعوت‌نامه، تمهید مدارک ضروری و همچنین ثبت درخواست در دفتر ویزامتریک (به‌محض گشایش مجدد) توسط شخص متقاضی ضروری است.در صورت داشتن هرگونه سوال و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۴۱۵۵۴۰-۰۲۱ تماس بگیرید

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار