مهم‌ترین حوادث امروز ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۹۰ دستگاه ماینرقاچاق در تیران وکرون

سرهنگ "محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان "تیران وکرون" با انجام اقداماتی اطلاعاتی از فعالیت تعداد زیادی دستگاه ماینر در یک کارگاه مطلع و وارد عمل شدند.

او افزود: پس از انجام هماهنگی‌های لازم یک گروه از ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آنجا ۹۰ دستگاه ماینر و ۶۰ دستگاه پاور قاچاق را کشف کردند.

کشف ۹۰ دستگاه ماینرقاچاق در تیران وکرون/ دستگیری سارقان سنگ‌های قیمتی



جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: ارزش دستگاه‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۳۶ میلیارد ریال اعلام شده است.

سرهنگ هاشمی فر با اشاره به دستگیری یک نفر در ارتباط با این پرونده و تحویل او به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: افرادی هستند که برای منفعت و سود بیشتر خود انرژی برق را با نصب و راه اندازی ماینر‌های قاچاق هدر می‌دهند که این افراد با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبرو می‌شوند و نیروی انتظامی در این خصوص نیازمند گزارش‌های مردمی و تعامل مردم با پلیس است.

 

محموله سنگین افیونی به مقصد نرسید

سردار "محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان "خوروبیابانک" با اشراف اطلاعاتی از تردد سوداگران مرگ در یکی از محور‌های ارتباطی این شهرستان مطلع و وارد عمل شدند.

او افزود: سرانجام یک سواری پرادو که در تاریکی شب تردد می‌کرد شناسایی و دستور ایست صادر شد که راننده و سرنشین آن به دستور ماموران توجهی نکردند و شروع به تیراندازی کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: ماموران پلیس نیز با رعایت اصول ایمنی و قانونی با قاچاقچیان درگیر شدند و سوداگران مرگ که عرصه را بر خود تنگ دیدند خودرو را رها و در تاریکی شب متواری شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از خودروی این سوداگران مرگ ۴۷۹ کیلوتریاک، ۲ دستگاه بیسیم موتورولا و یک جفت پلاک جعلی کشف شد.

سردار میرحیدری مقابله با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی را در اولویت کاری نیروی انتظامی دانست و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در این مسیر هرساله شهدایی را تقدیم کرده است و ماموران پلیس در اقصی نقاط کشور از مرز‌ها گرفته تا دل کویر و جاده‌ها و شهر‌ها با سوداگران مرگ مقابله می‌کنند و هرگز اجازه جولان به آنان نخواهند داد.

 

دستگیری سارقان سنگ‌های قیمتی

سرهنگ حسین ترکیان بیان داشت: پس از سرقت سنگ‌های قیمتی یک مغازه در اصفهان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه پس از انجام اقداماتی خاص ۲ سارق در ارتباط با این سرقت شناسایی شدند گفت: این سارقان در شهر "یاسوج" زندگی می‌کردندکه پس از کسب نیابت قضائی یک گروه از ماموران به آنجا اعزام و هر ۲ سارق را دستگیر کردند.

رییس پلیس آگاهی اصفهان ادامه داد: سارقان در بازجویی‌های تخصصی پلیس به سرقت ۱۰۰ میلیارد ریال سنگ قیمتی از اصفهان و فروش آن‌ها به ۳ مالخر در "شیراز" اعتراف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: مالخران این پرونده نیز در شهر "شیراز" دستگیر و همه متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رییس پلیس آگاهی اصفهان با اشاره به اینکه اموال مسروقه پس از اقدامات قانونی به مالک بازگردانده می‌شوند خاطر نشان کرد: رعایت توصیه‌های انتظامی و از بین بردن فرصت‌های ارتکاب سرقت زمینه وقوع بسیاری از سرقت‌ها را از بین می‌برد که توصیه می‌شود هشدار‌های پلیس را جدی بگیرید و مغازه‌های خود را به سیستم‌های پیشگیری از سرقت مجهز کنید.

 

انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان توسط شیاد اینستاگرامی

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت دختر جوان مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و مطالب کذب علیه وی در اینستاگرام، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه با اقدامات تخصصی صورت گرفته مشخص شد متهم که از بستگان شاکیه بوده با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام و با ایجاد صفحه شخصی جعلی، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کرده است.

سرهنگ مرتضوی عنوان داشت:با توجه به مستندات و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته نهایتاً متهم شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: اخلال‌گران امنیت سایبری، افرادی هستند که به صورت مخفیانه، از اطلاعات شخصی دیگران از قبیل فیلم و عکس سو استفاده می‌کنند و با ابزار‌های مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی موجب از بین رفتن حقوق شهروندی، هتک حیثیت و به خطر افتادن امنیت شهروندان می‌شوند.

رییس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان کرد: یکی از معضلات کنونی جامعه ما حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاهبرداران نادیده گرفته شده و با سوء استفاده از مصادیق مختلف نقض این موضوع، از قربانیان اخاذی و هتک حیثیت می‌شود، بنابراین هموطنان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

مهار آتش‌سوزی در یکی از آپارتمان‌های شهرک خاتم‌الانبیا

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: در این حادثه که در یک آپارتمان مسکونی شش طبقه در شهرک خاتم‌الانبیا (مسکن مهر) کاشان رخ داد، گروه اطفای حریق ایستگاه پنج مستقر در این شهرک به محل حادثه اعزام شدند و آتش را مهار و از سرایت آن به آپارتمان‌های دیگر جلوگیری کردند.

روح‌الله فدایی در زمینه علت این آتش سوزی افزود: کودکان در پی غفلت و سهل‌انگاری والدین با برداشتن کبریت اقدام به روشن کردن آتش در تراس منزل کرده بودند که سرایت آتش به پتو و پرده‌های موجود در تراس موجب آتش‌سوزی شده بود.

او گفت: در این حادثه مادر کودکان با مشاهده آتش ایجادشده در تراس که دود آن تمام فضای منزل را هم پر کرده بود اقدام به خاموش کردن آن می‌کند که از ناحیه دست و پا دچار سوختگی می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان افزود: خوشبختانه در این حادثه به کودکان صدمه‌ای وارد نشد و تیم‌های عملیاتی اورژانس حاضر در محل اقدامات درمانی لازم را برای مادر انجام دادند.

فدایی به والدین توصیه کرد: به هیچ وجه کودکان را در منزل تنها نگذاشته و وسایل خطرناک مانند کبریت و فندک را از دسترس آن‌ها خارج کنند و توصیه‌های آموزشی و ایمنی را به کودکان بیاموزند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.