معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : مجموعه معاونت آموزشی در سال ۹۹ موفقیت‌های چشمگیری داشته است که نتیجه تلاش همه اساتید دانشگاه بود .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خزایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با شیوع بیماری کرونا متاسفانه برخی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان را در کشور از دست دادیم و تعداد زیادی درگیر این بیماری شدند.

او گفت : خوشبختانه مجموعه معاونت آموزشی در سال ۹۹ موفقیت‌های چشمگیری داشته است که یکی ازمهمترین آن‌ها راه اندازی دانشکده توانبخشی است، به طوریکه تعداد دانشکده‌ها به ۹ دانشکده رسید.

خزایی افزود : درحال حاضر ۸۲ رشته مقطع تحصیلی در دانشگاه فعال است و می‌توان گفت که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یکی از دانشگاه‌های در سطح کشور است که دارای کامل‌ترین رشته‌ها در مقاطع مختلف تحصیلی است.

او افزود : بیش از ۵۴۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند که ازاین تعداد ۶۱۶ نفر دانشجوی غیرایرانی هستند که حدود ۱۲ درصد کل دانشجو‌ها را تشکیل می‌دهند و این فراتر از تکلیف وزارتخانه برای بین المللی سازی دانشگاه‌ها می‌باشد.

خزایی ادامه داد : در مجموعه معاونت آموزشی در سال‌های اخیر تلاش شده است که پرونده‌های ارتقاء اعضای محترم هیئت علمی به موقع مورد بررسی قرار بگیرد. درحال حاضر از ۵۳۴ عضو هیئت علمی ۴۶ نفر در مرتبه استادی و ۱۱۶ نفر در مرتبه دانشیاری هستند.

او افزود : تفاهم نامه توسعه متوازن آموزش عالی در کلان منطقه یکی از چالش‌هایی بود که با آن رو به رو بودیم، در همین راستا به همت مجموعه معاونت آموزشی موفق شدیم رشته‌های متعددی را در مقاطع تحصیلی مختلف باتوجه به نیاز دانشگاه به تصویب برسانیم که درنهایت از این میان ۲ رشته در مقطع Ph.D (دکترای علوم تغذیه و دکترای بهداشت وایمنی مواد غذایی) به تصویب نهایی شورای گسترش رسیده است.

خزایی گفت : یکی از کمبود‌هایی که در دانشگاه وجود داشت دستیار دندانپزشکی بود که مسیر گرفتن این دستیاران هم تسهیل شد.

او گفت : با شیوع ویروس کرونا آموزش‌های مجازی جایگزین آموزش‌های معمول و حضوری شد درحالیکه بسیاری از زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری آماده نبود و این موضوع مشکلات فراوانی را ایجاد کرد.

خزایی افزود : در راستای حل این مشکلات اقداماتی نظیر تهیه سرور، به روز رسانی و رفع مشکلات سامانه‌های نوید و هم آوا، تشکیل کارگروه نظارت برکیفیت و کمیت محتوا‌های مجازی در معاونت آموزشی و دانشکده ها، بسته‌های نظارت فردی، ثبت نام دانشجویان جدیدالورود به صورت آنلاین و تحویل مدارک ازطریق پست، برگزاری ۲۰ آزمون بزرگ در پارسال با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تهیه فلوچارت برنامه‌های آموزشی انجام گرفت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.