استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت روز «اسناد ملی و میراث مکتوب» از مرکز اسناد ملی منطقه شمال غرب در ساختمان تاریخی «اردوبادی» تبریز بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت حفظ تاریخ مکتوب و مصور در آذربایجان شرقی گفت:برخی کشور‌هایی که پیشینه خاصی ندارند، تلاش می‌کنند، پیشینه کمرنگ خود را برجسته کرده و به رخ دنیا بکشند، اما ما نتوانسته ایم این گذشته تاریخی خود را به خوبی حفظ و معرفی کنیم.

اوبا اشاره به اینکه باید آثار و اسناد تاریخی افتخار آمیز خود را در اختیار سایر نسل‌ها قرار دهیم  افزود: نباید اجازه دهیم که گسست نسلی رخ دهد و جوانان ما از گذشته افتخار آمیز خود اطلاع کافی داشته و افتخار کنند.

او نمونه بارز اهمیت حفظ و نگهداری از اسناد تاریخی را اثبات استفاده از نام «خلیج فارس» در نقشه‌های قدیمی و جلوگیری از استفاده از نام‌های جعلی دیگر بود ابراز داشت: اسناد عمومی باید در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.

غلامعلی پاشازاده رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور هم در این دیدار با اشاره به اینکه این مرکز در طول۳۰ سال فعالیت، بیش از ۳۰ میلیون برگ سند ملی و مهم جمع آوری کرده است گفت: تاکنون ۳ میلیون سند فهرست نویسی و دیجیتالی شده است که باید بتوانیم همه اسناد را در اختیار محققان قرار دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اسناد تاریخی ، سند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.