سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از اواسط خردادماه در چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، خداکرم حیدری رئیس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری گفت: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و همچنین پیش دبستانی‌ها در ۱۴ پایگاه براساس زمانبندی انجام شده و با رعایت دستورالعمل بهداشتی انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از اواسط خردادماه در استان آغاز می‌شود، افزود: سنجش نوآموزان براساس نوبت‌گیری و ثبت‌نام دانش‌آموزان توسط مدیر مدرسه در سامانه سنجش انجام می‌شود که برای جلوگیری از ازدحام، باید یکی از والدین همراه با فرزند خود در روز و ساعت تعیین شده به پایگاه‌های سنجش، مراجعه کنند.


بیشتر بخوانید


حیدری پیش‌بینی کرد: برای سال تحصیلی آینده نزدیک به ۳۱ هزار نوآموز ابتدایی و پیش‌دبستانی در استان مورد سنجش بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، کنترل موارد بهداشتی از جمله قد، وزن، چاقی و لاغری مورد سنجش قرار گیرند.

او ادامه داد: در ابتدای سال تحصیلی جاری نیز ۱۲ هزار دانش‌آموز بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد ۸۸۸ نفر به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.

حیدری گفت: از این تعداد ۵۱۸ نفر دیرآموز بودند، ۲۵۳ نفر به مدارس عادی ارجاع داده شدند و ۱۱۵ نفر نیز به مدارس استثنایی ارجاع داده شدند.

او افزود: پارسال به دلیل شیوع ویروس کرونا سنجش پیش دبستانی‌ها اجرا نشد.

حیدری به اجرای تست جهش تحصیلی برای دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی مختلف اشاره کرد و گفت: سه پایگاه سنجش تست جهش تحصیلی نیز در استان پیش‌بینی شده است.

او ادامه داد: هم‌اکنون ۵۱ فضای آموزشی ویژه دانش‌آموزان با نیاز‌های خاص (استثنایی) در استان فعال است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار