رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: در شورای حل اختلاف بیش از ۲۱۱ هزار پرونده مختومه شده که ۴۵ درصد آن از طریق مصالحه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمدرضا عدالتخواه رییس کل دادگستری همدان در دیدار رئیس قوه قضاییه با کارکنان و قضات استان همدان گفت:در 19 ماه گذشته در شورای حل اختلاف بیش از ۲۱۱ هزار پرونده مختومه شده که ۴۵ درصد آن از طریق مصالحه بوده است و این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

او از مختومه شدن ۵۱۳ هزار پرونده در دادگستری استان همدان در این مدت خبرداد و افزود: این خدمات با همت ۲۲۹ قاضی و ۲۲۵ کارمند در استان  ارائه شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان از کاهش جمعیت کیفری در زندان های استان هم خبر داد و افزود: عدم استفاده از مجازات جایگزین سبب افزایش آمار زندانیان شده و در غرب کشور بالاترین آمار زندانیان داریم که شایسته استان نیست.

عدالتخواه تصریح کرد: برای حل این موضوع از موضوع عفو استفاده کردیم و در ۱۹ ماه گذشته با استفاده از ظرفیت ها ۱۴۹۹ نفر مشمول عفو قرار گرفته و در این زمینه رتبه اول کشور را به دست آوردیم.

او با بیان اینکه کشف استعدادها، شناسایی عوامل فسادزای درون و بیرون سازمان،از برنامه های دادگستری استان همدان است اضافه کرد: برگزاری برنامه ها و جلسات مربوط به بحث تولید و برطرف کردن موانع آن از دیگر برنامه ها و اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان همدان  با بیان اینکه پرونده ۲۵ قتل عمدی توسط ستاد تالیف قلوب به سازش و رضایت از شکات منجر شده است افزود: کمیته مصلحین در مساجد ، دادگستری، کارخانه ها و غیره برای حل مشکلات با محوریت مسجد در محلات برپا می شوند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.