اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی خبر از استفاده بسیاری از کاربران از قابلیت عدم رهگیری در iOS می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل حدود 10 روز پیش سیستم عامل iOS 14.5 را عرضه کرد که قابلیت مقابله با رهگیری هدفمند کاربران را در اختیار کاربران سیستم عامل iOS قرار می‌داد. بر اساس این قابلیت نرم افزارها دیگر قادر نخواهند بود اطلاعات و موقعیت مکانی افراد را برای نمایش تبلیغات هوشمند جمع آوری کنند مگر با تایید کاربر. این موضوع برخی از شرکت‌های بزرگ و شبکه‌های اجتماعی مطرح مانند فیسبوک و اینستاگرام را تحت تاثیر قرار داد و حتی این شرکت از اپل به دلیل عدم رعایت اصول رقابتی شکایت کرد.

محبوبیت بسیار بالای قابلیت رهگیری تبلیغات در بین کاربران iOS

شاید این تغییر به چشم بسیاری از کاربران شرکت اپل نیاید اما اگر به صورت دقیق به این موضوع توجه شود متوجه می‌شویم که جلوگیری از رهگیری هوشمند می‌تواند تا چه اندازه در حفظ اطلاعات کاربران تاثیرگذار باشد. در همین راستا به تازگی اطلاعاتی از وب سایت Flurry Analytics که در حوزه جمع آوری آمار مربوط به گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد اعلام کرده است که از زمان عرضه قابلیت رهگیری کاربران، صرفا 12 درصد از کل کاربران شرکت اپل این قابلیت را تائید کرده‌اند؛ گفتنی است در آمریکا صرفا 4 درصد از کاربران با این قابلیت موافقت کرده‌اند.

این موضوع نشان می‌دهد شرکت اپل به خوبی تمایلات کاربرانش را تشخیص داده و می‌داند امنیت حریم شخصی کاربران از هر چیزی برای آن‌ها مهم‌تر است. با این حال هنوز درگیری بین اپل و فیسبوک در این رابطه ادامه دارد و مشخص نیست که دادگاه به نفع اپل رای خواهد داد یا به این شرکت اعلام خواهد کرد که باید قابلیت جدید خود را حذف کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/              

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار