عضو شورای شهر تهران گفت: امسال سال کم بارشی داشتیم و احتمال خشکسالی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: یکی از معضلات شهر تهران سفیدبالک‌ها هستند که مزاحمت‌های زیادی از جمله مشکلات تنفسی برای مردم ایجاد کرده بودند و اشتباهات مدیریتی دوره گذشته دعوت‌شان کرده بود.

وی ادامه داد: امسال سال کم بارشی داشتیم و احتمال خشکسالی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی بیشتر شده است. در همین راستا از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری می‌خواهم که که پیش از تشدید گرمای هوا، نسبت به تغییر در الگوی آبیاری فضا‌های سبز اقدام کند.

وی ادامه داد: انتقال زمان آبیاری از اوج زمان گرما به ساعات پایانی روز می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف آب و نیز ممانعت از سوختن گیاهان منجر شود. متاسفانه بخشنامه قبلی که با پیگیری اینجانب و ابلاغ سازمان بوستان‌ها در شهر تهران اجرایی شده و در جریان آن کاشت چمن و دیگر گونه‌های غیربومی و پر مصرف آب در تهران ممنوع شده بود و متعاقب آن آبیاری در نیمه اول سال به ساعت ۶ عصر تا ۶ صبح موکول شد، کمتر مورد توجه شهرداری‌های مناطق قرار گرفته که لازم است امسال باتوجه به وضعیت کم‌آبی موجود، نظارت بیشتر و جدی‌تری در مورد اجرای آن صورت پذیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، سفید بالک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار