سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بیشترین ایمنی واکسن کرونا دو تا چهار هفته بعد از تزریق مرحله دوم شروع می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز در پاسخ به این که آیا کسانی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند باز هم به این ویروس مبتلا می‌شوند،گفت: بیشترین میزان ایمنی واکسن دو تا چهار هفته بعد از تزریق مرحله دوم است به همین دلیل کسانی که واکسن زده‌اند هم نسبت به ایمنی دائم در مقابل این ویروس مصون نیستند و نباید فکر کنند می‌توانند ماسک نزنند و نسبت به رعایت دستور العمل‌های بهداشتی بی تفاوت باشند.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: مردم نگران انتقال این ویروس از سطوح نباشند و اگر مثل گذشته بهداشت دست خود را رعایت کنند و از تماس آن با چشم و گوش و بینی به خصوص در مواقعی که خارج از منزل هستند خودداری کنند، احتمال بیماری آن‌ها به میزان قابل توجهی کم می‌شود.

بابایی گفت: بیشترین مسیر انتقال این ویروس تنفس و از طریق فرد به فرد است به همین دلیل از شهروندان درخواست می‌شود استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

او افزود: کرونا به ندرت از سطوح منتقل می‌شود و بیشترین ماندگاری را در سطوح فلزی و کمترین را هم در سطوح پارچه‌ای دارد.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز افزود: ویروس کرونا هنوز به شدت فعال است و از مردم درخواست می‌شوددستور العمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و فقط در موارد ضروری از منزل خارج شوند.

بابایی در پاسخ به این که مدت ماندگاری ویروس کرونا در سطوح به چه شکل است، گفت: این ویروس به ندرت از سطوح منتقل می‌شود و بیشترین ماندگاری را در سطوح فلزی و کمترین را هم در سطوح پارچه‌ای دارد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار