واحد ۳ بخاری نیروگاه نکا پس از انجام پنجمین تعمیرات نیمه اساسی مجدداً به مدار تولید برگشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محسن نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: واحد ۳ بخاری نیروگاه نکا طبق برنامه زمانبندی، اواخر آبان ماه گذشته به منظور انجام تعمیرات نیمه اساسی و ارتقاء آمادگی تولید درتابستان از مدار خارج و پس از انجام فعالیت‌های تعمیراتی متعدد در بخش‌های مختلف مجدداً با موفقیت به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

او با بیان اینکه طبق دستورالعمل شرکت سازنده، واحد‌های بخاری این نیروگاه پس از هر ۲۵ هزار ساعت کارکرد معادل توربین، تحت تعمیرات نیمه اساسی و پس از ۵۰ هزار ساعت کارکرد، تحت تعمیرات اساسی قرار می‌گیرند،افزود: بر همین اساس قبل از این ۸ مرحله تعمیرات نیمه اساسی و اساسی در این واحد انجام و تعمیرات اخیر نهمین تعمیرات برنامه ریزی شده در این واحد از زمان راه اندازی اولیه در سال ۱۳۵۹ تاکنون می‌باشد. 

نعمتی گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور و در حالی که محدودیت‌ها و فاصله گذاری‌های اجتماعی اعمال شده فعالیت بسیاری از مشاغل را محدود و یا به تعطیلی کشانده بود کار و فعالیت در نیروگاه‌ها بدون وقفه و مستمر ادامه داشت.

او با اشاره به احتمال افزایش فزاینده دمای هوای تابستان امسال در کشور،افزود: از مشترکان فهیم تقاضا داریم که مثل همیشه با مدیریت مصرف و رعایت الگوی مصرف بهینه انرژی به خادمان خود در صنعت برق کمک کنند تا پیک مصرف تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت اسمی تولید ۲۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور، سهم بسزایی در تأمین و پایداری شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.