فرسودگی بافت های قدیمی یکی از مهمترین معضل های مربوط به فضای شهری است که جان جمعیت ساکن دراین محلات را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با ورود به کوچه های قدیمی و نگاهی اجمالی به خانه های مناطق دارای بافت فرسوده زنگ خطری که بیخ گوش ساکنان این محلات است و جان هزاران جمعیت ساکن دراین محلات را تهدید می کند را می توان با تمام وجود حس کرد.

بافت قدیمی نشان دهنده فرهنگ شهر است ولی به دلیل نبود دسترسی به خدمات شهری همچون بهداشت و آسیب پذیری در برابر زلزله و آتش سوزی یک تهدید به حساب می آیند.

بافت های فرسوده چهارباغ البرز هم از جمله مشکلاتی  است که مردم در پی تماس تلفنی  با خبرنگار باشگاه در میان گذاشتند.

موضوع بافت های فرسوده را  با شاهمحمدی، شهردار چهارباغ در میان گذاشتیم ،او در این خصوص گفت: منطقه ملک آباد و مهدی آباد چهارباغ دارای بافت فرسوده است که در نزدیکی  این دو منطقه  گسل های زلزله جنوب و شمال اشتهارد باعث شده تا ما از مسئولین درخواست کنیم به بافت های فرسوده این دو منطقه  توجه ویژه ای داشته باشند.

شهردار چهارباغ افزود: بیشترین بافت فرسوده چهارباغ در ملک آباد و کم ترین در مهدی آباد  قرار گرفته است و جلوگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز و ارائه تسهیلات کم بهره به مالکان شاید مرهمی براین موضوع باشد.

او گفت: در بازدید معاون مسکن کشور از بافت های فرسوده چهارباغ تسهیلات ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برای نوسازی بافت های فرسوده اختصاص یافت .

شاهمحمدی افزود: امسال در ۶ ماه اول حدود ۱۷۰ تسهیلات برای نوسازی بافت های فرسوده اختصاص پیدا می کند که هر کدام از تسهیلات معادل ۸۰ میلیون تومان است که این عدد ممکن است به ۱۰۰ میلیون تومان هم برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.