مصوبه شورای معادن خراسان رضوی مبنی بر جواز استفاده از باطله‌های معادن گرانیت مشهد برای عملیات ساختمانی در طرح های شهری این کلانشهر، یک اقدام پسندیده کارشناسی به منظور حفاظت محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد توکلی معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: باطله‌های مواد استخراجی از معادن گرانیت واقع در حومه جنوبی مشهد پیرو مصوبه شورای استانی معادن خراسان رضوی در ساخت طرح‌های شهری به ویژه کوه‌پارک و رودپارک این کلانشهر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

او افزود: سازمان صمت خراسان رضوی بر اساس مصوبه شورای استانی معادن، باطله‌های معادن گرانیت مشهد را با همکاری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی به عنوان مصالح در اختیار مجریان طرح‌های شهری در کلانشهر مشهد قرار می‌دهد.


بیشتربخوانید



معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: مجوز استفاده از ۳۵ هزار تن باطله معادن گرانیت فعال در حاشیه جنوبی مشهد در چارچوب مرحله نخست اجرای مصوبه شورای معادن خراسان رضوی به سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی داده شده است.

توکلی بیان کرد: پیش از این مصوبه شورای استانی معادن، باطله‌های این معادن گرانیت سال‌ها بلااستفاده مانده بود.

او تصریح کرد: این وضعیت با دپوی حجم انبوه باطله‌های معدنی در محل، مشکلات زیست محیطی زیادی را نیز در محدوده جنوبی حومه کلانشهر پدید آورد که نیازمند چاره‌اندیشی بود.

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: اینک با تدبیر شورای معادن خراسان رضوی در چارچوب مصوبه اخیر، مشکلات روزافزون باطله‌های معادن گرانیت راه چاره پیدا کرده و حل شده است.

توکلی اظهار کرد: باطله‌های گرانیت از این پس در محل باقی نخواهد ماند، زیرا به ماده معدنی تبدیل شده و به عنوان مصالح به مصرف طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد می‌رسد.

او افزود: هم‌اینک پس از سال‌ها فعالیت معادن در جنوب مشهد، حجم باطله‌های گرانیت دپو شده در حومه این کلانشهر از ۵۰۰ هزار تن فراتر رفته است.

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صمت خراسان رضوی ادامه داد: باطله‌های گرانیت رها شده در اطراف مشهد از این پس در طرح‌های عمران شهری برای کف‌سازی، دیوارکشی، بلوک‌های کنار جدول، حاشیه فضای سبز و محوطه‌های گلکاری شده و بسیاری از موارد مشابه دیگر قابل استفاده خواهد بود.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.