استاندار فارس گفت: رتبه نخست واکسیناسیون علیه کووید۱۹ در کشور به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اختصاص دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت اله رحیمی در بازدید از مراکز تزریق واکسن در شیراز با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جهرم و فسا و دانشکده‌های علوم پزشکی لار و گراش در انجام سریع واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ تلاش بسیاری می‌کنند، اظهارداشت: رتبه نخست واکسیناسیون علیه کووید۱۹ در کشور به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اختصاص دارد.

او ادامه داد: در حال حاضر ۶ مرکز انجام واکسیناسیون علیه کووید۱۹ در سالن‌های بزرگ و دارای تهویه مناسب در شیراز راه اندازی شده؛ همچنین یک مرکز واکسیناسیون خودرویی نیز در شیراز راه اندازی شده است.

رحیمی ادامه داد: در فاز نخست به کادر بهداشت و درمان واکسن تزریق شده و هم اکنون نیز برای افراد بالای ۸۰ سال در حال انجام است که دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکنون ۱۲۰ هزار دوز واکسن تزریق کرده است.

استاندار فارس این موفقیت را کار بزرگی دانست که جای تقدیر دارد.

مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت بالای ۸۰ سال در استان وجود دارد، از هفته گذشته تزریق واکسیناسیون علیه کووید۱۹ به افراد بالای ۸۰ سال در استان آغاز شده که امیدواریم تا ۱۰ روز آینده کار واکسیناسیون در این گروه سنی به پایان برسد.

او افزود: طرح خودرویی واکسیناسیون علیه کووید۱۹ در شیراز برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده و سالمندانی که توان جسمی لازم را ندارند می‌توانند با خودرو به محل تزریق مراجعه کرده و تزریق واکسن آن‌ها در داخل خودرو انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تاکید بر اینکه مردم بدون اطلاع قبلی به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند و اطمینان داشته باشند اسامی افراد در لیست موجود است، اظهار کرد: واکسیناسیون در گروه‌های هدف به طور کامل، مرحله به مرحله انجام می‌شود و جای نگرانی نیست.

لطفی با اشاره به راه اندازی ۶ مرکز واکسیناسیون علیه کرونا در شیراز، از پیگیری برای توسعه این مراکز با همکاری استانداری و ارگان‌های ذیربط خبر داد و گفت: راه اندازی تزریق واکسن در منزل و سیار در شیراز، دیگر برنامه‌های در دست اجرا، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

او یادآور شد: در حال حاضر هیچ واکسنی از سوی دانشگاه در منزل تزریق نمی‌شود و لازم است مردم فریب افراد سودجو را نخورند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار