معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تاکنون ۴۳ هزار و ۳۶۴ بیمار خاص در استان شناسایی شده و ثبت افراد در سامانه‌های مرتبط انجام شده است .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تاکنون ۴۳ هزار و ۳۶۴ بیمار خاص در استان شناسایی شده و ثبت افراد در سامانه‌های مرتبط، توزیع بسته‌های حفاظتی در جریان بیماری کووید ۱۹، صدور حواله الکترونیکی دارو و واکسیناسیون این بیماران نیز انجام شده است.

او گفت : بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به آن دسته از بیماری‌هایی گفته می‌شود که در جامعه عمومیت نداشته و برای درمان آن‌ها شرایطی ویژه‌ای باید فراهم شود درواقع این بیماری‌ها درمان دایم ندارند.

او افزود: در سال‌های اخیر با تلاش‌های صورت گرفته اقدامات خوبی در راستای شناسایی و ارائه خدمات درمانی و مشاوره‌ای برای این بیماران توسط معاونت درمان این دانشگاه صورت گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در همین راستا مرکز جامع بیماران خاص واقع در کلینیک بوستان دانشگاه دایر بوده که کلیه خدمات مشاوره‌ای و درمانی جهت بیماران تالاسمی، هموفیلی، MS, MPS, CF, EB, SMA و پیوندی انجام می‌گیرد.

او گفت: مراکز کلینیکی بوستان، شهید فتاحی، دیالیز بیمارستان امام رضا (ع) و امام خمینی (ره) و مرکز جامع بیماران خاص در حال واکسیناسیون این بیماران هستند که تاکنون ۵۷۷ نفر واکسینه شده و تا واکسینه شدن همه بیماران خاص این فرآیند ادامه دارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.