مدیر کل شیلات خوزستان گفت: هم اکنون گونه‌های مختلف ماهیان گرمابی، سردابی، میگو، ماهیان دریایی و خاویاری در استان پرورش داده می‌شوند.

فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: میزان تولید آبزی پروری در سال ۹۹ را بالغ بر ۸۹ هزار تن اعلام کرد و گفت: آبزی پروری استان رشد بیش از ۱۰ درصد داشته و سطح زیر کشت مزارع فعال آبزی پروری در استان خوزستان ۱۵ هزار و ۸۳۶ هکتار است.

او بیان داشت: هم اکنون گونه‌های مختلف ماهیان گرمابی، سردابی، میگو، ماهیان دریایی و خاویاری در استان پرورش داده می‌شوند و  یک هزار و ۷۰ مزرعه فعال آبزی پروری در استان خوزستان وجود دارد و بیشترین میزان تولیدات در بخش ماهیان گرمابی با تولید ۷۲ هزار و ۲۲۵ تن بوده است.

ابوعلی، همچنین، تعداد شاغلین شیلات، طی پارسال را ۵۰ هزار و ۱۳۷ نفر اعلام کرد و ادامه داد: طی چند سال اخیر توانستیم بر روی سایر گونه ها از جمله پرورش زالو نیز سرمایه گذاری کنیم که به صورت مشاغل خرد چندین نفر در این زمینه مشغول به کار شده اند.

مدیر کل شیلات خوزستان اظهار داشت: میزان تولید ماهیان زینتی در استان خوزستان، در سال گذشته یک میلیون و ۹۲۰ هزار قطعه بوده است که اشتغال ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است و پنج مجتمع شیلاتی در سطح استان خوزستان فعالیت می‌کنند که مجتمع پرورش ماهی آزادگان (فاز ۱ و ۲) با ۱۱۷ مزرعه فعال یکی از بزرگترین مجتمع‌ها محسوب می‌شود و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در مجتمع‌های فعال آبزی پروری شیلات خوزستان ۴ هزار و ۵۵۱ نفر است.

این مقام مسئول تصریح کرد: پارسال بالغ بر ۲۵ میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی استان رها سازی شد  و شیلات خوزستان سالانه با رهاسازی بچه ماهیان در آب‌های داخلی نقش اساسی در کاهش خسارت به ذخایر ماهیان بومی، حفظ ذخایر، افزایش مقدار ماهیان قابل برداشت، ایجاد اشتغال و تأمین بخشی از پروتئین موردنیاز منطقه ایفا می‌کند.

او گفت: با بهره برداری از طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای شیلات در استان، در آینده نزدیک، امیدواریم، جایگاه اول آبزی پروری شیلات استان در کشور حفظ شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.