مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از بنا شدن اهداف ۴ گانه و اصول ۷ گانه صلیب سرخ جهانی و جمعیت هلال احمر بر محور بشردوستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عزت اله ضربی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز اردبیل به مناسبت آغاز هفته هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر متعلق به مردم، داوطلبان و اعضای آن است.

او با بیان اینکه کارمندان جمعیت هلال احمر در حقیقت واسطه بین اعضای این جمعیت و مردم هستند ادامه داد: ما بر خود می‌بالیم که در چنین نهادی خدمت می‌کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در آستانه ۱۰۰ سالگی خود قرار دارد، افزود: این جمعیت یک قرن در راستای آلام بشری و به صورت عام المنفعه به مردم خدمات متعددی ارائه کرده است.

ضربی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در حوزه‌های مختلف به انسان‌ها کمک می‌کند و به همین دلیل نهاد مقدسی است، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند به همین دلیل نیازمند یاری و مشارکت بیشتر صدا و سیما هستیم تا فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، امدادی، پزشکی و نیکوکارانه این جمعیت را به مردم نشان دهیم.

او اضافه کرد: نقش صدا و سیما در بحران‌ها کمتر از نقش جمعیت هلال احمر نیست، زیرا در بحران‌ها با نشان دادن حرکات مثبت و وسعت حادثه جلوی شایعات را می‌گیرد و به آرامش روانی مردم کمک می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم گفت: جمعیت هلال احمر جزو ارگان‌های غیردولتی و مردم نهاد است که خدمات متعددی ارائه می‌کند.

حجت الاسلام سیدعلی فاطمی نیا اضافه کرد: مردم فقط در زمان حوادث جمعیت هلال احمر را می‌بینند، اما این جمعیت در حوزه‌های فرهنگی، دینی، اجتماعی، دارویی و حج عمره هم فعالیت می‌کند که باید این خدمات را به مردم نشان داد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان اردبیل هم با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به صورت بین المللی و در حوزه امداد و نجات فعالیت می‌کند، تصریح کرد: این جمعیت وظایف مختلف و متنوعی داشته و در بحث پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نقش موثری ایفا کرده است.

علی ملااحمدی با بیان اینکه جامعه فکر می‌کند جمعیت هلال احمر فقط در حوزه امداد و نجات فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این سازمان مردم نهاد در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی هم ماموریت‌هایی دارد و کار‌های خوبی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.