رئیس امور آب مهاباد گفت: حجم آب ذخیره شده در سد این شهرستان به ۱۶۰ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به سطح دریا‌های آزاد ۴ متر کمتر است.

رضا جهین رئیس امور آب مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: هم اینک میزان آب ذخیره شده در پشت سد مهاباد ۲۵ میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته است و تراز آن به هزار و ۳۵۴ متر از سطح دریا‌های آزاد رسیده که این ارتفاع نیز حدود ۴ متر کمتر از تراز سد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

جهین افزود: حجم آب مخزن دریاچه سد مهاباد به ۱۶۰ میلیون متر مکعب رسید که این مقدار ۲۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون حجم ورودی آب به سد مهاباد به ۵ متر بعد از بارندگی رسیده است، ادامه داد: دبی خروجی آب از سد این شهرستان هم ۱.۷ متر مکعب بر ثانیه است.

او همچنین از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله به اداره اطلاع دهند.

دریاچه سد مهاباد دارای  ۱۹۵ میلیون متر مکعب حجم اسمی و ۱۷۵ میلیون متر مکعب حجم مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر و صنعت، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.