کشور‌های عربی یورش صهیونیست‌ها به صحن‌های مسجد الاقصی و نیز حملات آن‌ها به محله الشیخ جراح در قدس اشغالی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  اسکای نیوز عربی، شماری از کشور‌های عربی اقدام صهیونیست‌ها در یورش به مسجد الاقصی در شهر قدس و حمله به نمازگزاران در مسجدالاقصی را به شدت محکوم کردند.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب یورش به صحن‌های مسجد الاقصی و حمله به فلسطینیان بی پناه با بمب‌های صوتی، گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی را محکوم کرد.

او در بیانیه‌ای تاکید کرد: این حمله احساسات مسلمانان را در سراسر جهان مخدوش کرد و سیاست عامدانه اسرائیل در تنش زایی را نشان داد.

دبیرکل اتحادیه عرب درباره تنش زایی تل آویو در ادامه سلسله اقدامات تحریک آمیز و غیر مسئولانه علیه ملت فلسطین در دوره گذشته هشدار داد و افزود: این امر اقدام فوری بین المللی برای توقف این تجاوزات را می‌طلبد که ممکن است اوضاع سرزمین‌های اشغالی را به انفجار بکشاند.

یک منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب به نقل از ابوالغیط افزود: انتخاب برهه کنونی که برای مسلمانان مقدس است، برای تشدید تنش از سوی نیرو‌های رژیم صهیونیستی نشانگر نیت پنهانی برای تحریک مسلمانان و بی اعتنایی به احساساتشان و حق آنان برای برگزاری مراسم عبادی در مسجد الاقصی در روز‌های ماه مبارک رمضان می‌باشد و این اقدام غیر قابل قبول است.

دبیر کل اتحادیه عرب تل آویو را مسئول این تنش زایی خطرناک و غیر مسئولانه دانست و تاکید کرد: اسرائیل کاملا گرفتار شهرک نشینان و طرح‌های افراط گرایانه آنان است و این طرح‌ها را عهده دار شده است و به طور کامل به اجرا در می‌آورد.

مصر: نقض هویت عربی و اسلامی قدس باید متوقف شود

وزارت امور خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران در مسجدالاقصی را محکوم کرد.

این وزارتخانه بر لزوم عمل کردن مقامات صهیونیست به مسؤلیت هایشان بر اساس قانون بین الملل برای تأمین حمایت لازم از غیر نظامیان فلسطینی و نیز بر حق آنان در ادای آئین‌های دینی و نیز بر لزوم توقف هر گونه اقدامی که ناقض حرمت مسجد الاقصی و ماه مبارک رمضان یا ناقض هویت عربی و اسلامی و مسیحی شهر قدس و مقدسات آن و یا موجب تغییر در وضع تاریخی و حقوقی کنونی این شهر است، تأکید کرد.

احمد حافظ، سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر با هرگونه اقدامات غیر قانونی علیه حقوق مشروع و ثابت ملت فلسطین به خصوص در ارتباط با ادامه سیاست شهرک سازی در اراضی فلسطینی از طریق ساختن شهرک‌های جدید یا توسعه شهرک‌های کنونی یا مصادره اراضی یا آواره سازی فلسطینیان اعلام مخالفت کرد.

او همچنین تلاش‌های کنونی برای آواره کردن خانواده‌های فلسطینی از خانه هایشان را در محله الشیخ جراح در شرق قدس محکوم کرد.

کشور‌های عربی حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کردند

الازهر: اجرای تروریسم صهیونیستی در سکوت شرم آور جهانی

احمد الطیب، شیخ الازهر مصر نیز در صفحه فیسبوک خود نوشت: حمله به صحن‌های مسجد الاقصی و نقض حریم‌های الهی با تعرض آشکار به نمازگزاران و حمله با سلاح به تظاهرکنندگان در محله الشیخ جراح در قدس که به صورت مسالمت آمیز تظاهرات می‌کردند و آواره کردن ساکنان این محله، تروریسم صهیونیستی ظالمانه است که در سایه سکوت شرم آور جهانی صورت می‌گیرد.

وی افزود: الازهر اعم از علما و طلبه هایش با ملت مظلوم فلسطین در برابر استبداد رژیم صهیونیستی و سرکشی آن ابراز همبستگی و دعا می‌کنند که خداوند ملت فلسطین را حفظ کند و فلسطینیان را که صاحبان حق و سرزمین و آرمانی عادلانه هستند یاری کند.


عربستان: در کنار ملت فلسطین هستیم

وزارت خارجه عربستان نیز مخالفت این خود را با طرح‌ها و اقدامات تل آویو برای تخلیه خانه‌های فلسطینیان در قدس اعلام کرد.
وزارت خارجه عربستان تأکید کرد: ریاض هرگونه اقدام یکجانبه یا هرگونه نقض قطعنامه‌های بین المللی و هر آنچه که فرصت‌های ازسرگیری روند صلح برای تحقق امنیت و ثبات را در منطقه از بین می‌برد، به شدت محکوم می‌کند.

ریاض بر ایستاگی اش در کنار ملت فلسطین و حمایت از همه تلاش‌ها برای رسیدن به یک راهکار عادلانه و جامع برای مسئله فلسطین که ملت فلسطین را قادر بسازد کشور مستقلش را در مرز‌های ۱۹۶۷ میلادی به پایتختی شرق قدس بر اساس قطعنامه‌های بین المللی و ابتکار صلح عربی ایجاد کند، تأکید کرد.

کشور‌های عربی حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کردند

کویت: اقدامات اشغالگران به تشدید تنش در قدس منجر می‌شود

وزارت امور خارجه کویت نیز حمله نظامیان صهیونیست به صحن‌های مسجد الاقصی و هدف قرار دادن ملت فلسطین را با نارنجک‌های صوتی و گاز و گلوله‌های پلاستیکی به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه کویت تصریح کرد اقدامات تحریک آمیز و رفتار‌های اشغالگران صهیونیست ملت فلسطین را با خطر روبرو می‌کند و بیم تشدید خشونت را در پی دارد و همین موضوع ایجاب می‌کند اقدام بین المللی سریعی صورت گیرد تا به این اقدامات تحریک آمیز پایان داده و حقوق ملت فلسطین حفظ شود.

وزارت خارجه کویت مقامات رژیم صهیونیستی را مسؤل این تنش آفرینی خطرناک و عواقب آن دانسته است.

محکومیت حملات صهیونیست‌ها از سوی جریان صدر و حکمت ملی عراق

مقتدی الصدر، رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در قدس و تلاش برای کوچ اجباری ساکنان محله الشیخ جراح، با فلسطینیان ابراز همدردی و همبستگی کردند.

او گفت: همه این حملات در میان سکوت بیشتر سران عرب و مسلمان صورت می‌گیرد. گویی قدس برای اسرائیلی هاست. اقدامات اسرائیل در پوشش بین المللی جنایاتی است که باید یک بازدارنده بین المللی و مردمی داشته باشد، نه فقط فلسطینی‌ها.

سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی نیز طی بیانیه‌ای، اعلام کرد: تحولات پرمخاطره در اطراف مسجد الاقصی پس از شکستن حریم آن از سوی نیرو‌های اشغالگر و خشونت آنان برای متفرق کردن نمازگزارانی که درون مسجد تحصنی مسالمت‌آمیز کرده‌اند و حمله به آنان با گلوله و گاز اشک‌آور که موجب زخمی شدن و موارد خفگی برای نمازگزاران شده را با نگرانی فراوان پیگیری می‌کنیم.

او ضمن ابراز همبستگی با ملت فلسطین در این شرایط سخت، گفت: این حملات ددمنشانه را محکوم و تقبیح می‌کنیم و از جامعه بین‌المللی و نهاد‌های حقوق بشری می‌خواهیم که برای پایان دادن به این شرایط وارد عمل شوند.

نظامیان صهیونیست از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون نزدیک به هزار فلسطینی را در یورش به آنان در قدس و مسجدالاقصی زخمی کرده است.

وزارت خارجه عراق:  بر موضع اصولی مان در خصوص مسأله فلسطین تأکید می کنیم

وزارت خارجه عراق نیز اعلام کرد حمله نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی را محکوم می کند. وزارت خارجه عراق اعلام کرد: ما بر همبستگی ملت عراق و دولت این کشور با ساکنان قدس تأکید کرده و خواهان توقف حملات هستیم. ما بر موضع اصولی مان در مسأله فلسطین تأکید می کنیم و این مسأله ای محوری برای عراق محسوب می شود.

رئیس مجلس لبنان: رژیم اشغالگر رو به نابودی است

نبیه بری، رئیس مجلس لبنان ضمن محکوم کردن تعرض نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و نمازگزاران گفت: اهالی قدس به نیابت از امت اسلام همچنان در حال دفاع هستند تا آنچه از کرامت باقی مانده، از بین نرود. فلسطین از دریای مدیترانه تا رود اردن حق فلسطینی‌هاست و رژیم اشغالگر رو به نابودی است.

وی افزود: لبنان همواره در دایره هدف رژیم صهیونیستی بوده و باعث تأسف است که امروز لبنان به خاطر منافع شخصی و خودخواهی عده‌ای در داخل نزدیک است که از دست برود. قبل از آنکه فرصت از دست برود باید نفرت کنار گذاشته شود؛ موضوعی که تنها دشمن صهیونیستی از آن سود می‌برد. حق ملت فلسطین بازگشت به سرزمین مادری، آزادسازی اراضی اشغالی و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس است.

همچنین خبرگزاری وام امارات گزارش داد «خلیفه شاهین المرر» وزیر مشاور امارات در خصوص خشونت ها در قدس شرقی ابراز نگرانی کرد.

وزارت امور خارجه عمان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد «ما حمله نیرو‌های صهیونیست به مسجد الاقصی را محکوم می‌کنیم و خواهان پایان دادن به آوارگی مردم فلسطین هستیم.»

پارلمان تونس نیز نقض مکرر و عملیات کوچ دادن ساکنان قدس را به شدت محکوم کرد و از پارلمان عربی و اتحادیه پارلمان های عربی خواست تا جلسه فوق العاده ای را برای بررسی راه های مورد نیاز به منظور تقویت هماهنگی با ملت فلسطین برگزار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
نتانیاهوی ملعون شکست خورده و برکنار شده می خواهد از آب گلالود ماهی بگیرد و جنگ را شروع کرده که جهان اسلام را برای حمله به صهیونیستها آماده کند و آمریکای تروریست و همپیمانانش را بیش از پیش همراه خود کند چونکه داره سقوط می کند به ته چاه زباله دان تاریخ بشری داره زور آخرشو می زنه ولی بدان که کور خواندی ابله موذی موش کثیف بدان و آگاه باش زوال و فروپاشیتان با سرعت خیره کننده ایی از چندی قبل شروع شده و شمارش معکوسش برای انحلال و محو رژیم صهیونیستی جعلیتان شروع شده و به زودی زود به آخر خط خواهید رسید و به زباله دان تاریخ بشریت انداخته خواهید شد و تاریخ مصرفتان برای آمریکایها و دیگر همپیمانانش هم تمام شده و آنان هم بیش از این برای بقای شما هزینه نخواهند کرد چونکه منفعتی برایشان دیگر ندارید نتانیاهوی ملعون زور بی خودی و دست پای بی خودی نزن تو دیگر رفتنی شدی . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۰۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
وَأُخْرَىٰ تُحِبُّونَهَا ۖ نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ .
نتانیاهوی ملعون شکست خورده و برکنار شده و دارودستهای اراذلین و اوباشهای سفاکش می خواهد از آب گلالود ماهی بگیرد و جنگ و تنشهای مضاعفی در قدس شریف شروع کرده که جهان اسلام را برای حمله به صهیونیستها آماده کند و امت واحده سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص هم آمده اند برای حمله نهایی و نتانیاهوی ملعون می خواهد آمریکای تروریست و همپیمانانش را بیش از پیش همراه خود کند چونکه داره سقوط می کند به ته چاه زباله دان تاریخ بشری داره زور آخرشو می زنه ولی بدان که کور خواندی ابله موذی موش کثیف بدان و آگاه باش زوال و فروپاشیتان با سرعت خیره کننده ایی از چندی قبل شروع شده و شمارش معکوسش برای انحلال و محو رژیم صهیونیستی جعلیتان شروع شده و به زودی زود به آخر خط خواهید رسید و به زباله دان تاریخ بشریت انداخته خواهید شد و تاریخ مصرفتان برای آمریکایها و دیگر همپیمانانش هم تمام شده و آنان هم بیش از این برای بقای شما هزینه نخواهند کرد چونکه منفعتیو ارزشی برایشان دیگر ندارید و مهره سوخته ایی بیش نیستید برایشان و بیش از این تاوان شما صهیونیستها را نمی پردازند چراکه خودشان تا گلو در منجلاب بدبختیهای داخلی کشورهایشان فرو رفته اند و فقط می خواهند خودشان را نجات دهند بدان و آگاه باش نتانیاهوی ملعون زور بی خودی و دست پای بی خودی داری می زنی تو و صهیونیست دیگر رفتنی شدید برای همیشه و نماز فتح پیروزی را مومنین مسلمین پشت سر ولی امر مسلمین جهان اسلام در قدس شریف و سپس در مکه مکرمه و مدینه منوره به زودی زود و به حول قوه الهی خداوند جل جلاله خواهند خواند . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا . وَأُخْرَىٰ تُحِبُّونَهَا ۖ نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ .
آخرین اخبار