استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه چهار شهرستان استان آذربایجان‌شرقی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند گفت: سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی و زرد هستند که نشان‌دهنده مدیریت خوب روند ابتلا به کرونا در استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: وضعیت استان آذربایجان‌شرقی از نظر میزان ابتلا به بیماری کرونا خوشبختانه با شیب ملایم رو به کاهش است بطوری که تعداد فوتی‌ها و بستری‌های بیمارستانی نسبت به روز‌های گذشته کاهش یافته است.

او با اشاره به محدودیت‌هایی که برای گروه‌های شغلی اعمال شده بود، گفت: با توجه به کاهش روند ابتلا در استان گروه‌های شغلی یک و ۲ اجازه فعالیت یافتند.

پورمحمدی گفت: اگر ملاحظات و رعایت ضوابط بهداشتی توسط شهروندان ادامه یابد در روز‌های آتی شیب کاهش ابتلا سرعت خواهد گرفت.

او افزود: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت در ایام عید فطر بین استان‌ها و شهر‌ها با وضعیت قرمز محدود و ممنوع خواهد شد که جزییات آن توسط سخنگوی ستاد اعلام خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نگرانی جدی در استان وجود ندارد، گفت: توصیه می‌کنیم مردم شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

او با تاکید بر اینکه خوشبختانه با وجود مشکلات اقتصادی اصناف و کسبه همراهی خوبی با اعمال محدودیت‌ها داشتند، افزود: به دلیل ایجاد مشکلات مختلف به این قشر تلاش کردیم محدودیت‌ها را زودتر از سایر استان‌ها کاهش دهیم تا اصناف بتوانند به کار خود ادامه دهند.

پورمحمدی گفت: اگر روند کاهشی ابتلا به کرونا ادامه یابد محدودیت‌ها برداشته می‌شود.

صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان آذربایجان شرقی نسبت به هفته قبل کاهش داشته و به یک هزار و ۴۹۲ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.