مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت از آغاز برداشت گندم و کلزا در زرین دشت خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح اله دیانت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت گفت: با هماهنگی بعمل آمده از سوی روح اله شعاعی مسئول واحد مکانیزاسیون زرین دشت عملیات برداشت کلزا در شهرستان آغاز شده است.

او، بیان کرد: در حال حاضر یک دستگاه کمباین نیوهلند که مجهز به هد کلزا است در حال برداشت مزارع از منطقه دهنو زرین دشت است.

دیانت، تصریح کرد: عملیات برداشت کلزا در سطح ۱۵۰ هکتار از مزارع شهرستان زرین دشت انجام می شود که بیش از ۵  تن در هکتار تولید دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت، ادامه داد: با هماهنگی بعمل آمده کار خرید کلزا در  زرین دشت انجام  می شود تا کشاورزان زحمتکش بتوانند در همین شهرستان محصول خود را تحویل داده و هزینه کمتری را متحمل شوند.

او، افزود: نرخ تعیین شده کلزا به ازاء هرکیلو گرم ۱۱۰۰۰ تومان می‌باشد که بلافاصله پرداخت می شود.

برداشت گندم در زرین دشت 

 عملیات برداشت گندم در شهرستان زرین دشت آغاز شد .

دیانت، اضافه کرد: در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ سطح ۸۱۵۰ هکتار گندم آبی، ۱۵۷۰۰ هکتار گندم دیم کشت شده بود که از این سطح کلیه مزارع دیم، ۳۱۵۰ هکتار گندم آبی بر اثر  کاهش بارندگی خسارت دیده و عملیات برداشت از سطح باقی مانده آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت، اظهار کرد:  اولین مزرعه برداشت شده در بخش ایزد خواست بود.

او، گفت: در سال زراعی جاری  کشت گندم آبی از ارقام سیروان، چمران ۲، خلیل، برات ومهرگان استفاده و پیش بینی می‌شود ۱۰ هزار تن محصول گندم برداشت شده و تحویل دو مرکز خرید در شهرستان زرین دشت می شود که تعداد کمباین مورد نیاز برای برداشت گندم در این شهرستان ۵۰ دستگاه کمباین نیوهلند است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.