مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: امسال ۱۲۰ هزار نفر آموزش‌های عمومی و تخصصی امداد و نجات را فرامی گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان  درجمع خبرنگاران گفت: آموزش‌های عمومی و تخصصی امدادو نجات در استان امسال با  ۵۰ درصد افزایش به ۱۲۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

سنجر بیگی افزود: سال گذشته ۸۰ هزار نفر در استان همدان این آموزش‌ها را فرا گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان  ۵۲۰ ماموریت امدادی انجام دادند افزود: با توجه به اینکه ماموریت‌های امدادی جمعیت هلال احمر در کشور سال گذشته   ۲۷ هزار مورد بوده است  همدان دو درصد ماموریت‌های امدادی هلال احمر کشور را انجام داده است.

سنجر بیگی از توزیع ۸ هزار سبد حمایتی در قالب کمک‌های مومنانه به آسیب دیدگان از کرونا در استان از سوی جمعیت هلال احمر خبر داد و افزود: برای تامین این سبد‌های حمایتی هر یک به ارزش حدود ۳۰۰ هزار تومان در مجموع هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

او با اشاره به راه اندازی خانه هلال همزمان با سالروز تشکیل هلال احمر در استان همدان ابراز داشت: پارسال راه اندازی پنج هزار خانه هلال در کشور  مد نظربود که سهم همدان از این تعداد ۱۱۰ خانه هلال بود، اما در این استان ۱۵۱ خانه هلال افتتاح شد که در این خصوص ۴۱ مورد بیشتر از سهم معین شده بود و در هفته هلال احمر امسال هم ۲۳ خانه هلال دیگر به بهره برداری می‌رسد که این میزان به ۱۷۴ خانه خواهد رسید.

سنجربیگی با بیان اینکه در ۶ محله محروم استان راه اندازی خواهد شد بیان کرد: هدف از ایجاد این خانه هلال بهره گیری از جامعه محلی برای توانمند سازی اقتصادی و اجتماعی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه با راه اندازی خانه داوطلب در محله، با کمک اهالی محل نیازمندی‌ها شناسایی و برخی مشکلات معیشتی و درمانی از سوی هلال احمر رفع می‌شود، ابراز داشت: با همکاری بهزیستی وشهرداری‌ها تعدادی از مشکلات حل خواهد شد.

او با اشاره به حوزه داوطلبان هلال احمر اظهار داشت: به منظور خدمات اجتماعی ۵۲۸ برنامه داوطلبانه انجام شد که ۴۴۴ هزار نفر از این برنامه‌ها بهره‌مند شدند.

سنجربیگی افزود: در حوزه معاونت امور جوانان هم ۷۰۰ برنامه انجام شد که طرح آمران سلامت، نذر سلامت به منظور مقابله با ویروس کرونا با رویکرد نظارتی و اجرای طرح شهید سلیمانی، از جمله این برنامه‌ها بود.

اوبا اشاره به تندیس فداکاری در کشور به ۷۰ نفر داده شد، گفت: پارسال یکی از اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان همدان این تندیس فداکاری را دریافت کرد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.