استاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مدیریت شهری از ظرفیت و توانمندی بالایی در زمینه توسعه پایدار گردشگری شهری برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسفی استاد دانشگاه فردوسی مشهد در نشست تصمیم با محوریت مدیریت شهری و گردشگری که در مشهد برگزار شد گفت: در مشهد زیارت و گردشگری پیشتاز توسعه است و مجموع بنا‌ها و فضا‌هایی که در این مورد مصرف می‌شوند پیرامون گردشگری قرار دارند.

او با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات شوراهای شهر افزود: انتخابات می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند همچنین انتخاب بدون مطالعه می‌تواند به شهر لطمه بزند. شورا، شورای شهر است، اما با یک مسئله حاکمیتی طرف است. سالهاست سمینار‌های متفاوتی با عنوان مدیریت شهری برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


استاد دانشگاه فردوسی ادامه داد: موانع قانونی زیادی وجود دارد که شورا، شورای شهر باشد نه شورای شهرداری، اما متاسفانه شورا قلمرو اش در قلمرو شهرداری قرار گرفته است. مردم خیلی تفکیکی بین شورا و شهرداری قائل نیستند.


انتخابات یک رکن اساسی در دموکراسی است

مجید فرقانی سخنگوی دفاتر خدمات گردشگری خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست گفت: انتخابات یک رکن اساسی در دموکراسی است. مفهوم آن این است که همه در حاکمیت باید سهیم باشند. این احساس سهیم بودن ما را به سمت مشارکت می‌کشاند.

او در ادامه با اشاره به وظایف مدیریت شهری افزود: مدیریت یک واژه مدرن است و ما نمی‌توانیم مدیریت مدرن را کنار یک واژه کدخدا منشی بدانیم. قراردادن واژه کدخدا منشی حرف درستی نیست چرا که به یک واژه مدرن رسیدیم و باید کار کرد.

سخنگوی دفاتر خدمات گردشگری خراسان رضوی با اشاره به وضعیت گردشگری در مشهد ادامه داد: متاسفانه همه دستگاه‌های مختلف در کنار دستگاه‌های خودشان یک واحد گردشگری وارد کردند. وظیفه گردشگری وظیفه وزارت گردشگری است بنابراین سازمانی مانند شهرداری درست نیست واحد گردشگری شود.

فرقانی با انتقاد از ورود سایر سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی به بحث گردشگری بیان کرد: متاسفانه مدیریت گردشگری در خراسان و به ویژه در مشهد همه سازمان‌های دولتی یک واحد گردشگری هم ساختند و دارند اجاره می‌دهند. مفهومی ندارد سازمان‌های دولتی وارد مفهوم گردشگری شود.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.