جانشین فرمانده انتظامی استان از دستگیری شخصی در کرمانشاه گفت: فردی به بهانه پرداخت وام و پیدا کردن کار اقدام به کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی از طعمه‌های خود کرده بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جمال سلمانی جانشین فرمانده انتظامی استان گفت : پس از چند مورد شکایت با موضوع کلاهبرداری رایانه ای، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا کرمانشاه قرار گرفت.

او گفت : شاکیان پرونده در تحقیقات به عمل آمده عنوان کردند برای دریافت تسهیلات و کاریابی اقدام به درج آگهی در فضای مجازی کرده اند که شخصی با آن‌ها تماس و اعلام کرده با توجه به نفوذی که در ادارات و سرپرستی بانک‌ها دارد قادر است وام مورد نظر و شغل مناسب را برای ان‌ها پیدا کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: طبق اظهارات شاکیان، این فرد با خودرو‌های مدل بالا و گرانقیمت با آن‌ها ملاقات داشته و پس از جلب اعتمادشان و به بهانه دریافت تسهیلات مورد نیاز و شغل مناسب برای آن‌ها اقدام به دریافت ۲ میلیارد ریال از طعمه‌های خود کرده بود.

 سلمانی ادامه داد: ماموران پلیس فتا با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی متهم مذکور شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را در محل سکونتش دستگیر کردند.

او افزود: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های ابتدایی منکر جرم خود بود، اما در ادامه و پس از مواجهه با مدارک و مستندات لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداری میلیاردی خود به بهانه پرداخت تسهیلات و کاریابی اعتراف کرد.

این مقام ارشد انتظامی از معرفی کلاهبردار دستگیر شده به دستگاه قضایی خبر داد و گفت: این فرد با صدور قرار وثیقه راهی زندان شده است.

باند مسلحانه سرقت منهدم شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام باند مسلحانه سرقت و دستگیری یکی از سارقان در کرمانشاه با اقتدار پلیس آگاهی خبر داد.

 علی اکبر جاویدان افزود: پس از اعلام شکایت چند تن از شهروندان خصوصا بانوان که در یک تاکسی مورد سرقت و زورگیری مسلحانه قرار گرفته اند، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت.

او با بیان اینکه در تحقیقات ابتدایی پلیس مشخص شد تاکسی مورد نظر سرقتی بوده، افزود: با توجه به حساسیت موضوع تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم تحقیقات گسترده و همه جانبه خود را آغاز و موفق شدند بااقدامات اطلاعاتی اعضای باند و خودروی استفاده شده در سرقت‌ها را شنایی کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: پس از مشاهده تاکسی سرقتی ماموران به تعقیب آن‌ها پرداخته و دو فرد سارق نیز با بی توجهی به اخطار‌های مکرر پلیس، شروع به تیراندازی به سمت آن‌ها کردند.

جاویدان افزود: به دنبال این اقدام و پس از توقیف تاکسی، سارقان از فرصت پیش آمده استفاده و با ربودن یک دستگاه خودرو تیبا مجددا اقدام به فرار کردند، اما در نهایت و با شجاعت و اقتدار پلیس، این خودرو نیز توقیف و سردسته باند دستگیر شد.

او با اشاره به متواری شدن دیگر سارق مسلح، ادامه داد: فرد دستگیر شده تاکنون به ارتکاب ۱۵ فقره سرقت با تهدید سلاح گرم از شهروندان و خصوصا بانوان در کرمانشاه اعتراف کرده است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه ادامه داد: علاوه بر توقیف دو دستگاه خودرو تاکسی و تیبای ربوده شده، در بازرسی‌های انجام شده از مخفیگاه سارقان مسلح مقداری از وسایل سرقتی مربوط به شاکیان، دو قبضه سلاح، تعدادی فشنگ و دو دستگاه خودرو مسروقه نیز کشف شد.

او با بیان اینکه افرادی که مورد سرقت قرار گرفته اند برای شکایت می‌توانند به پلیس اگاهی مراجعه کنند، گفت: پلیس با اقتدار به مقابله با چنین افرادی که امنیت روانی جامعه را با اخلال روبرو می‌کنند برخورد و قطعا دستگاه قضائی نیز احکام لازم را در این خصوص صادر می‌کند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.