معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: سالانه افزون بر ۲۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌های ایران کمک و تزریق می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به توجه دولت به بخش عمران شهری اظهار داشت: سالانه افزون بر ۲۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌های ایران کمک و تزریق می‌شود.

او افزود: این مبلغ از محل منابع در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و قانون مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص می‌یابد.


بیشتر بخوانید


جمالی نژاد اضافه کرد: از این مبلغ برابر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به صورت استانی و از طریق اداره‌کل امور مالیاتی استان‌ها وصول و بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع می‌شود.

او ادامه داد: ۴۰ هزار میلیارد ریال نیز از منابع تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده به صورت ملی و متمرکز بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع می‌شود.

جمالی نژاد گفت: شاخص‌ها و ضوابط مربوط به توزیع اعتبارات در قانون مالیات بر ارزش افزوده تعیین و ملاک عمل است.

او افزود: همچنین بنا بر اختیار قانونی برابر ۲۰ درصد منابع تبصره ۲ ماده ۳۹ به‌صورت متمرکز و به‌طور پروژه‌محور از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اخذ پروژه‌های مشخص از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یا خرید ماشین‌آلات به این نهاد‌ها کمک می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار