محدودیت‌های قرمز در مشهد این هفته هم تمدید شده است، با این تفاوت که با تصمیم ستاد ملی کرونا مشاغل گروه یک و دو از این هفته می‌توانند در شهر‌های قرمز و نارنجی فعالیت داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مشهد همچنان قرمز است، اما آن طور که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده، روند نزولی کرونا در خراسان رضوی آغاز شده و تعداد فوتی‌های کرونایی که پیش از این به بیش از ۲۰ نفر در روز رسیده بود، حالا به کمتر از ۲۰ نفر رسیده است.

علاوه بر این محدودیت‌های قرمز در مشهد این هفته هم تمدید شده است، با این تفاوت که با تصمیم ستاد ملی کرونا مشاغل گروه ۲ نیز از این هفته می‌توانند در شهر‌های قرمز و نارنجی فعالیت داشته باشند.

دکتر مهدی قلیان اول معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایط فعلی، ابتلا به کرونا در خراسان رضوی روند نزولی دارد، اما هنوز روند ثابت و پیوسته نزولی این بیماری آغاز نشده است.

 او افزود: ۱۳۸۲ نفر بر اثر کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۳۶ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه استان تحت درمان هستند، تعداد فوتی‌ها نیز به زیر ۲۰ نفر رسیده است.


بیشتربخوانید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تعداد ورودی‌ها به بیمارستان‌ها و تعداد بستری‌ها نیز کاهش داشته است.

قلیان در خصوص واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالا، بیان کرد: واکسیناسیون این افراد همچنان ادامه دارد که البته این روند کندتر شده است، زیرا ۲۰ درصد این افراد تمایلی به زدن واکسن ندارند.

او تصریح کرد: دریافت واکسن گروه بعدی با دستور وزارت بهداشت خواهد بود و ما منتظر اعلام از طرف آن‌ها هستیم، در مجموع تعداد افراد بالای ۶۰ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود ۴۶۰ هزار نفر هستند.

پای کرونای هندی هنوز به خراسان رضوی باز نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص کرونای هندی در خراسان رضوی نیز تاکید کرد: هیچ نوع کرونای هندی اثبات شده در خراسان رضوی کشف نشده است، چند مورد مشکوک وجود داشت که تست آن‌ها به وزارت بهداشت فرستاده شده و تاکنون مورد مثبت گزارش نشده است.

قلیان اظهار کرد: در روز‌های اخیر وضعیت کرونا در استان سیر نزولی داشته، اما این وضعیت شکننده است.

او افزود: تعداد بستری‌شدگان روزانه کرونا به کمتر از ۳۰۰ نفر کاهش یافته که نسبت به گذشته بیش از ۵۰ نفر کاهش داشته است.

تمدید محدودیت‌های کرونایی شهر‌های قرمز و نارنجی

کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن موافقت با پیشنهاد تمدید محدودیت‌های اعمال شده در شهر‌های نارنجی و قرمز اعلام کرد که سفر‌ها در همه رنگ‌بندی‌ها از ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر ممنوع خواهد بود.

بر این اساس محدودیت‌های وضعیت قرمز در مشهد این هفته هم تمدید شد. همچنین در این نشست مقرر شد از این هفته در شهر‌های با رنگ قرمز و نارنجی، کسب و کار برای گروه مشاغل یک و دو آزاد باشد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.