عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره ضعف دیپلماسی در ورزش صحبت‌هایی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،حمید رضا آصفی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در رابطه با ضعف دیپلماسی ورزشی ایران اظهار داشت: در دیپلماسی ورزشی ضعف زیادی داریم و دلیل آن این است که به خوبی از دیپلماسی شناخت نداریم.

او ادامه داد: ابتدا باید دیپلماسی را بشناسیم و سپس کارایی آن را در ورزش مورد رصد قرار دهیم. وقتی صحبت از دیپلماسی می‌شود به نظر همه این موضوع ساده به نظر می‌آید و فکر می‌کنند یک زبان بلد باشیم کافی است. اکنون هر فردی تنها یک زبان بلد باشد بی سواد محسوب می‌شود. از پیش گفته اند نفراتی با سواد هستند که ۲ زبان را بلد باشند. ما فکر می‌کنیم اگر کسی زبان را دست و پا شکسته بداند می‌تواند موضوع را حل کند.

آصفی افزود: باید اتاق فکری تشکیل و افراد متخصص انتخاب شوند تا با برگزاری جلسات بتوانند در دیپلماسی ورزشی کمک کنند. میزبانی بازی های مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر که از ایران گرفته شد نمونه بارز ضعف دیپلماسی ورزش کشورمان است. باید یک تیم قوی در فدراسیون فوتبال تشکیل شود. البته من مدیران فدراسیون حق می‌دهم، چون وقتی وارد فدراسیون می‌شوند با شکایت، بدهی و پرداخت طلب ویلموتس و دیگر موارد مواجه می‌شوند و وقت ندارند تشکیل اتاق فکر دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
مثلا تو باشی چکار میکنی آقای گالیور
آخرین اخبار