سردار القاصی مهر گفت: پشتیبانی‌های دستگاه قضایی و همکاری و همراهی‌های خوب مردمی نقش تاثیرگذاری در پیشبرد اهداف نیروی انتظامی در استان داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام ، گفت: اطلاع رسانی به موقع و ترویج ارزش‌های دینی و فرهنگی می‌تواند از وقوع بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی پیشگیری کند، چرا که بسیاری از حوادث و جرایم در نتیجه عدم آگاهی و نبود شناخت کافی رخ می‌دهد.

او نقش رسانه‌ها در تحقق امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: از آنجا که رسانه‌ها، پل ارتباطی بین پلیس و مردم هستند می‌توان از این پتانسیل برای پیشبرد اهداف فرهنگی و آگاه سازی مردم حداکثر استفاده را برد.

فرمانده انتظامی استان ایلام به جامعه محور بودن پلیس تاکید کرد و ادامه داد: بالاترین سرمایه پلیس حمایت و پشتیبانی مردم در ماموریت‌ها است و رسانه می‌تواند با انعکاس اقدامات، نشان دادن عملکرد و اقتدار پلیس نقش مهمی را در ایجاد امنیت ایفا کند.

او استفاده از ظرفیت‌های خوب مردمی در کاهش جرایم در سطح استان را بسیار تاثیرگذار دانست و بیان کرد: مشارکت‌های مردمی، میزان احساس امنیت اجتماعی در یک جامعه را شکل می‌دهد و در ارتقای امنیت لازم است هر فرد ضمن شناخت حق و حقوق خود، نسبت به حقوق دیگران نیز شناخت داشته باشد و انجام آن را تکلیفی بر خود بداند.

سردار القاصی مهر مطرح کرد: طبق آمار‌ها، استان ایلام یکی از امن‌ترین استان‌های کشور از نظر وقوع جرم است و کاهش وقوع جرائم، تاثیر گرفته از فرهنگ بالای مردم استان ، تلاش شبانه روزی پلیس و پشتیبانی دستگاه قضائی از نیروی انتظامی است.

او اظهار کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و در این زمینه با حمایت مردم، رسانه‌ها و پشتیبانی دستگاه قضائی، اجازه نخواهیم داد که عده‌ای با اقدامات نابخرادانه خود، قدرت نمایی کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.