مدیرکل زندان‌های استان اصفهان از آزادی ۹۱ زندانی جرائم غیرعمد در برنامه موسوم به "یک شهر ضیافت" شب‌های رمضان توسط خیران اصفهانی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمود ضیایی فرد مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه مردم خیر اصفهان  امسال کمک مالی قابل توجهی را برای آزادی زندانیان اعطا کردند  گفت: از جمع مبلغ گلریزان امسال، تا پیش از شب بیست و یکم ماه رمضان، ۱۱۰ میلیارد و ۷۵۸ میلیون و ۵۴۴ هزار ریال برای آزادی زندانیان کمک شد.

او اضافه کرد: در شب‌های ماه مبارک رمضان و از طریق برنامه "یک شهر ضیافت"، ۹۱ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان تصریح کرد: جمع بدهی این تعداد زندانی آزاد شده ۱۷۹ میلیارد و ۸۷۱ میلیون و ۹۸ هزار ریال بود که ۹۵ میلیارد و ۹۷۴ میلیون و ۴۰۲ هزار ریال آن از سوی شاکیان گذشت شد.

او ادامه داد: ۷۱ میلیارد و ۹۰۶ میلیون و ۸۹ هزار ریال رقم بدهی زندانیان از طریق ستاد دیه استان تامین و مابقی با رقمی معادل ۱۱ میلیارد و ۹۹۰ میلیون و ۶۰۶ هزار ریال از طریق منابع مردمی پرداخت شد.

ضیایی فرد، تعداد واریزی‌های مردمی را ۸۹۴ فقره اعلام و اضافه کرد: برخی از پرداخت‌ها بصورت نقدی- تعهدی از طریق سامانه پیامکی به حساب ستاد دیه واریز شد.

او اضافه کرد: هر کدام از زندانیان آزاد شده بین ۴۰ تا ۷۰ میلیون و حتی ۱۵۰ میلیون تومان بدهی داشتند که این دیون با کمک ستاد دیه و خیرین پرداخت شد.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز یک هزار و ۳۸۷ زندانی دارای ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی از زندان‌های استان آزاد شدند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

او افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان از بدهی این تعداد زندانی را شکات گذشت کردند و مابقی توسط خیران، نهاد‌های حمایتی، بسیج، سپاه، انجمن‌های حمایت بخش خصوصی و مردم پرداخت شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.