شهر تارتو در استونی با صرف هزینه ای هزار دلاری میزبان شرکت های استارت آپی در زمینه فضایی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نیوز ار؛ دولت شهر تارتو در کشور استونی قصد دارد که ۲۰۰ هزار یورو برای جذب هشت استارت آپ در این شهر هزینه کند تا از انکوباتور تجاری استونی آژانس فضایی اروپا (ESA) ESA BIC استونی حمایت کند.

رایموند تام، معاون شهردار گفت: "فرصت‌های بسیار خوبی در تارتو برای توسعه و عرضه فن آوری‌های فضایی وجود دارد، زیرا رصدخانه این شهر در دانشگاه تارتو به مرکزی برای توسعه علوم فضایی و فن آوری‌های فضایی تبدیل شده و انکوباتور تجاری ESA راه حل‌های نوآورانه را امکان پذیر می‌کند. با توجه به این پتانسیل بزرگ، منطقی است که شهر تارتو سرمایه گذاری مشترک انکوباتور تجاری را انجام دهد و از این طریق از تکامل تلاش‌های مختلف مبتنی بر فناوری فضایی به عنوان داستان‌های موفقیت حمایت کند."


بیشتر بخوانید


پروژه انکوباتور تجاری ESA

هزینه کل پروژه برای حمایت از بهره برداری از انکوباتور تجاری ESA در سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵، یک میلیون یورو است و توسط ESA سرمایه گذاری می‌شود. سهم شهر تارتو ۲۰۰ هزار یورو طی یک دوره چهار ساله است.

هزینه ۲۰۰ هزار یورویی شهرداری Tartu برای جذب استارت آپ‌ های فناوری فضایی

کشور استونی همکاری رسمی خود را با ESA در سال ۲۰۰۷ آغاز کرد و در سال ۲۰۱۵ به عضویت کامل آن درآمد. اولین دستگاه انکوباتور تجاری ESA در کشور‌های بالتیک در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد. از زمان تأسیس، دستگاه انکوباتور کسب و کار ESA در تارتو راه اندازی ۹ شرکت فناوری فضایی را پذیرفته و ۳۲ شغل ایجاد کرده است.

هزینه ۲۰۰ هزار یورویی شهرداری Tartu برای جذب استارت آپ‌ های فناوری فضایی

استارت آپ‌های انکوباتور تجاری تارتو ۲۵۹ هزار یورو بودجه اضافی جمع آوری کرده اند و گردش مالی تجمعی آن‌ها در پایان سال گذشته از ۱.۲ میلیون یورو فراتر رفته است.

دستگاه انکوباتور تجاری ESA بخشی از یک شبکه جهانی انکوباتور است که شامل ۲۲ دستگاه انکوباتور تجاری فضایی در ۶۰ مکان در سراسر اروپا است. تا به امروز، این شبکه از ایجاد و توسعه بیش از ۱۱۰۰ استارت آپ فناوری فضایی پشتیبانی کرده است. انکوباتور تجاری ESA استونی، که در تارتو و تالین فعالیت می‌کند، با ارائه ۵۰ هزار یورو پشتیبانی و مربیان خاص صنعت برای توسعه محصول، قصد دارد در مدت ۵ سال میزبان ۲۰ استارت آپ فضایی باشد.

هزینه ۲۰۰ هزار یورویی شهرداری Tartu برای جذب استارت آپ‌ های فناوری فضایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار