وزیر خارجه قطر از مذاکره ایران با کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر خارجه قطر در مصاحبه با شبکه الجزیره از مذاکره میان ایران و کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس، خصوصا عربستان سعودی استقبال و اعلام کرد دوحه از این مسأله حمایت می‌کند.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در مصاحبه خود اعلام کرد: کشور‌های حوزه خلیج فارس به دنبال گفت و گوی مستقیم با ایران در حل مشکلاتی هستند که در اطراف ما وجود دارد؛ خصوصا در سایه وجود ترس‌های متقابلی که میان طرفین وجود دارد.

وزیر خارجه قطر همچنین اعلام کرد تماس‌ها با واشنگتن و تهران برای تشویق آن‌ها به منظور پیوستن به گفتگو‌های مثبت همچنان ادامه دارد و دوحه خواهان افزایش تنشی که تأثیری منفی بر قطر و منطقه داشته باشد، نیست.

وزیر خارجه قطر ابراز امیدواری کرد مذاکرات وین به موفقیت برسد و نگرانی تمامی طرف‌ها مورد بررسی قرار گرفته و مذاکرات به تلاش‌های منطقه‌ای و گفت و گوی منطقه‌ای با ایران منجر شود.
وزیر خارجه قطر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران لبنان اعلام کرد بحران این کشور سیاسی است و به بحرانی اقتصادی بدل شده و قطر به حمایت از طرف‌های ذی ربط به منظور دست یابی به یک ثبات سیاسی ادامه می‌دهد.

او با اشاره به مسأله سوربه نیز گفت علل اختلاف با دولت سوریه همچنان پابرجاست و از همین رو موضع قطر در برابر دولت سوریه تغییری نکرده است.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر همچنین از بازگشت روابط میان کنیا و سومالی استقبال کرد. او گفت کشورش این تحولات را پیگیری کرده و در صورت نیاز برای مداخله، از ادامه این تلاش‌ها استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۱۶:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
این عربها از ترس قدرت ایران تقاضای مذاکره با ایران را دارند چون انشاا... امریکا از خاور میانه اخراج خواهد شد.
آخرین اخبار