اولین سفر توریستی مردم عادی به فضا در تیر ماه انجام می‌شود

شرکت موشکی بلواوریجین قصد دارد اولین سفر تفریحی افراد عادی در فضا را به زودی رقم بزند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دگاردین؛  Blue Origin ، شرکت موشکی جف بزوس، قصد دارد اولین سفر تفریحی خود را در فضاپیمای New Shepard در 20 ژوئیه معادل 29 تیرماه برگزار کند، لحظه‌ای که می‌تواند آغازگر سفرهای توریستی فضایی باشد.

در کپسول  New Shepard شش جایگاه برای مردم عادی تعیین شده و بلو اوریجین مزایده‌ای را برای فروش صندلی‌های این سفر آغاز کرده است. بدین ترتیب کسانی که بالاترین پیشنهاد قیمت را بدهند می‌توانند اولین سفر توریستی به فضا را تجربه کنند.

اولین سفر توریستی به فضا

نیو شپرد با این پرواز مسافران را تا فاصله 62 مایلی چیزی حدود  ۱۰۰ کیلومتری زمین بالا می‌برد. البته مسافران این موشک سیاره زمین را دور نمی‌زنند اما تا پیش از بازگشت به سطح زمین «بی‌وزنی» را تجربه می‌کنند و می‌توانند انحنای زمین را مشاهده کنند. این کپسول دارای شش پنجره است که طبق گفته Blue Origin ، تقریباً سه برابر بزرگتر از پنجره هواپیماهای جت بوئینگ 747 است.

آریان کورنل ، مدیر فروش Blue Origin ، گفت: "این منظره چشمگیر خواهد بود." پس از اولین پرواز ، کرنل گفت Blue Origin قبل از پایان سال "چند پرواز دیگر" خواهد داشت. وی حاضر نشد جزئیات قیمت بلیط را که سال‌هاست از رازهای سری این شرکت است را فاش کند.

اولین سفر توریستی گردشگری به فضا

رویترز در سال 2018 گزارش داد که Blue Origin بر اساس ارزیابی برنامه های رقیب از Virgin Galactic ریچارد برانسون و سایر ملاحظات در نظر دارد حداقل 200،000 دلار برای رزرو کردن از مسافران دریافت کند ، اگرچه ممکن است استراتژی شرکت تغییر کرده باشد.

کرنل گفت که Blue Origin دوست دارد فرکانس پروازهای فضایی توریستی خود را افزایش دهد و بسته به تقاضا، مکان‌هایی را برای پرتاب در خارج از کشور اضافه کند. برای پرواز ماه جولای ، کپسول New Shepard  در غرب تگزاس فرود می آید. به نظر می رسد که افراد مشهور و غنی از افراد ثروتمند حداقل در ابتدا مشتریان اصلی گردش های فضایی توریستی باشند. وی گفت: فقط 569 نفر تاکنون به فضا رفته اند و در تلاش برای افزایش این رقم هستیم.

ویرجین کهکشانی همچنین قصد دارد در اوایل سال 2022 پس از اولین پرواز با برانسون در اواخر سال، مشتریان خصوصی را به پرواز در آورد. این شرکت قصد دارد سفر به نقاط مختلف در  فضا را از نقطه‌ای به نقطه دیگر پیش ببرد. ویرجین می‌گوید برای رزروهای جدید بیش از 250،000 دلار هزینه می‌گیرد اما قیمت نهایی را اعلام نکرده است. فروش مجدد پس از پرواز برانسون آغاز خواهد شد.اولین سفر توریستی گردشگری به فضا

 

در همین حال ، یک استاد علوم کالج و یک تحلیلگر داده های هوا فضا در میان خدمه چهار نفره برای پرتاب به مدار برنامه ریزی شده در اواخر امسال توسط اسپیس ایکس ایلان ماسک هستند که به عنوان اولین پرواز فضایی غیرنظامی در تاریخ اعلام شده صورت می‌گیرد.

Blue Origin در زمینه حمل و نقل مداری بسیار قدیمی‌تر از SpaceX بوده و در مقابل قراردادهای راه اندازی امنیت ملی ایالات متحده که از سال 2022 آغاز می‌شود به SpaceX و United Launch Alliance شکست خورده است. اما اطلاعیه گردشگری فضایی Blue Origin در حالی بنیانگذار آمازون را تحت تأثیر قرار می دهد که اعتراض خود را به قرارداد 2.9 میلیارد دلاری SpaceX بر اساس برنامه برجسته ناسا برای بازگرداندن آمریکایی ها به ماه در سال های آینده اعلام می کند.

Blue Origin


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
غریب
۱۲:۰۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
البته نه مردم عادی ایران که نون شب ندارند